Decyzja o deregulacji i przesunięciu obowiązku raportowania ESG o dwa lata wywołała w świecie biznesu ożywioną debatę. Czy to zagrożenie dla transparentności i tempa zielonej transformacji, czy może ulga dla przedsiębiorstw?

Opóźnienie to szansa dla części firm, ale dla liderów, jak Lux Med, nie jest powodem do rewizji strategii

Zdaniem Jakuba Tataka, choć deregulacja co do zasady jest zjawiskiem pozytywnym, należy szukać równowagi. Firmy, które nie zdążyły się przygotować, zyskały szansę na dostosowanie wewnętrznych procesów. Jednak dla liderów zmian, takich jak Lux Med, nie jest to powód do rewizji strategii.

- Raportowanie dla nas to jedynie końcówka wszystkich długich działań, które prowadzimy w kontekście ESG - stwierdził Jakub Tatak. Firma nie zamierza schodzić z obranego kursu, bowiem cele klimatyczne grupy są wpisane w jej długofalową misję, a nie podyktowane wyłącznie wymogami regulacyjnymi.

Misja pomagania ludziom w dłuższym, zdrowszym i szczęśliwszym życiu została rozszerzona o nowy, kluczowy element: czynienia świata lepszym. Wynika to z przekonania, że nie ma zdrowia człowieka bez zdrowego środowiska.

Lux Med: Zeroemisyjność w 2030, a całkowita neutralnośc klimatyczna w 2040

Lux Med dąży do osiągnięcia zeroemisyjności w zakresach Scope 1 i 2 do 2030 roku, a całkowitej neutralności klimatycznej do roku 2040. Droga do ich realizacji wiedzie przez odważne i przemyślane inwestycje. Jednym z kamieni milowych było podpisanie długoterminowego kontraktu na dostawę zielonej energii z farm fotowoltaicznych w Polsce. Dzięki temu oraz innym działaniom, od 2019 do 2024 roku Lux Med zredukował emisję CO2 o blisko połowę, jednocześnie notując niemal trzykrotny wzrost biznesu.

Działania prośrodowiskowe obejmują także hybrydyzację floty, stosowanie zielonych standardów przy budowie i remontach placówek oraz uwzględnianie kryteriów ESG w procesach akwizycyjnych. Jakub Tatak przekonuje, że takie podejście się opłaca - tylko przez bezpośrednie oszczędności wynikające z mniejszego zużycia energii czy paliwa, ale również przez budowanie pozycji odpowiedzialnego i preferowanego partnera w oczach klientów.