Główny inspektor farmaceutyczny (GIF) rozstrzygnął dylematy farmaceutów dotyczące oznaczania aptek, które pełnią funkcję punktów szczepień przeciw koronawirusowi.
Główny inspektor farmaceutyczny (GIF) rozstrzygnął dylematy farmaceutów dotyczące oznaczania aptek, które pełnią funkcję punktów szczepień przeciw koronawirusowi.
Zgodnie z jego stanowiskiem apteka może swobodnie wykorzystywać wszelkie oznaczenia przygotowane dla punktów szczepień powszechnych. Nie naruszy w ten sposób zakazu reklamy ustanowionego przez prawo farmaceutyczne (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 974 ze zm.). Zgodnie z jego art. 94a apteka i punkt apteczny mogą informować jedynie o godzinach otwarcia i lokalizacji placówki.
Stanowisko GIF rozwiewa wątpliwości dotyczące oznaczania punktów szczepień, które nie były określone w ustawie. Apteka będzie mogła wykorzystywać m.in. tablice informacyjne „Punkt szczepień COVID-19”, tablice kierujące pacjentów do punktu (jeśli dojście jest skomplikowane) i plakaty z instrukcją odpowiedniego zachowania (np. zakrywania ust i nosa). Jest jeden warunek – oznaczenie placówek nie może łączyć się z ukrytą reklamą, która zawierałaby jakiekolwiek określenia wartościujące lub znaki graficzne zachęcające pacjentów do skorzystania z oferty apteki. Apteka powinna ograniczyć się do prostego informowania o możliwości zaszczepienia.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama