statystyki

Nowa infolinia NFZ. Call center dobry na wszystkie choroby

autor: Klara Klinger02.10.2018, 08:19; Aktualizacja: 02.10.2018, 08:34
Fundusz będzie nie tylko płatnikiem, ale i uczestnikiem systemu.

Fundusz będzie nie tylko płatnikiem, ale i uczestnikiem systemu.źródło: ShutterStock

Numer dla pacjentów będzie bezpłatny. Uzyskamy pod nim nie tylko informacje, ale i proste porady.

Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) chce uruchomić infolinię, która miałaby ruszyć w I kwartale 2019 r. Jak mówi wiceprezes NFZ Adam Niedzielski, linia powinna ruszyć jak najszybciej. Część informacji, które będzie można dzięki niej zdobyć, dzisiaj można uzyskać pod lokalnymi numerami wojewódzkich oddziałów funduszu albo u rzecznika praw pacjenta czy w poszczególnych województwach. Docelowo jednak infolinia miałaby być rozbudowana m.in. o proste porady medyczne czy też możliwość pokierowania pacjenta według jego objawów chorobowych do odpowiedniej placówki.

Jedną z nowości miałoby być call center onkologiczne. Usługa miałaby zostać dołączona do całego systemu na razie jako element pilotażu. Informacje o możliwościach leczenia otrzymywaliby początkowo jedynie leczący się w województwach dolnośląskim i świętokrzyskim. Chory po podaniu rozpoznania oraz numeru karty DILO (karta wydawana chorym onkologicznie) dowiadywałby się o najszybszym terminie, zaś osoba pracująca w infolinii mogłaby od razu umówić wizytę. Resort zdrowia chciałby również, żeby był określony czas oczekiwania na połącznie, najlepiej maksymalnie do minuty.

W pierwszych latach obsługą numeru z puli 0-800 miałaby zająć się firma zewnętrzna, która zbudowałaby system i dostarczyła przeszkolonych pracowników udzielających wystandaryzowanych odpowiedzi. Pod tym numerem byłaby możliwość otrzymania prostych informacji od ręki, a przy bardziej skomplikowanym temacie konsultant mógłby oddzwonić. Docelowo całość systemu (od strony informatycznej i merytorycznej) miałaby przejść do NFZ. Zdaniem wiceprezesa Niedzielskiego infolinia ma nie tylko usprawnić obsługę klienta, ale także zmienić filozofię myślenia. Fundusz nie powinien być wyłącznie płatnikiem, ale także uczestnikiem całego systemu. Wzorem dla polskich rozwiązań ma być brytyjski NHS, który wiele lat temu wprowadził podobny system (numer jest nie tylko darmowy, ale i bardzo prosty: 111).


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane