Zobacz jak wygląda muzeum Enzo Ferrari we włoskiej Modenie. Budową muzeum Włosi postanowili uhonorować legendarnego kierowcę rajdowego i założyciela firmy, która produkuje najbardziej pożądane samochody sportowe świata.
.
1 Budynek muzeum Enzo Ferrari we włoskiej Modenie. Zaprojektował go czeski architekt - Jan Kaplicki. Koszt budowy tego obiektu wyniósł 18 mln euro
Bloomberg / Alessia Pierdomenico
2 Model Avio Costruzioni 815 z 1940 roku. Wyprodukowano tylko 2 egzemplarze tego samochodu.
Bloomberg / Alessia Pierdomenico
3 Po lewej Maserati A6G/54 2000 z 1955 roku, w głębi Stanguellini Junior w muzeum Enzo Ferrari we włoskiej Modenie. Maserati A6 był produkowany w latach 1947 – 1956. Stanguellini Junior to mały samochód sportowy, produkowany w latach 60-tych XX wieku.
Bloomberg / Alessia Pierdomenico
4 Model Ferrari 166 MM Barchetta Touring z 1948 roku. Był to jeden z pierwszych modeli samochodów, które Enzo Ferrari zbudował pod własnym nazwiskiem. Samochód waży tylko 650 kg.
Bloomberg / Alessia Pierdomenico
5 Alfa Romeo 8C 2300 pochodząca z 1932 roku. Ten model jest jednym z najlepszych, jakie wyprodukowała kiedykolwiek Alfa Romeo.
Bloomberg / Alessia Pierdomenico
6 Alfa Romeo Bimotore z 1935 roku w muzeum Enzo Ferrari we włoskiej Modenie. Jeden silnik umieszczony był standardowo z przodu samochodu, natomiast drugi znajdował się tuż za kierowcą. Dzięki temu ten model Alfy Romeo mógł rozwinąć prędkość nawet 365 km/h.
Bloomberg / Alessia Pierdomenico
7 Model Maserati A6GCS z 1954 roku w muzeum Enzo Ferrari w Modenie. Prędkość maksymalna z jaką mógł się poruszać ten samochód to 235 km/h
Bloomberg / Alessia Pierdomenico
8 Wystawa aut w muzeum Enzo Ferrari we włoskiej Modenie. Najlepsze, najszybsze i najdroższe samochody z włoskim rodowodem zgromadzono pod jednym dachem.
Bloomberg / Alessia Pierdomenico
9 Piero Ferrari, syn Enzo Ferrari. Stoi przed modelem Alfy Romeo Bimotore z 1935 roku.
Bloomberg / Alessia Pierdomenico
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję