statystyki

Będzie mniej ograniczeń tonażowych dla ciężarówek

autor: Piotr Szymaniak27.04.2016, 08:05; Aktualizacja: 28.04.2016, 08:08
bramownica-autostrada-TIR

Na razie wytyczne GITD nie zostaną odwołane.źródło: ShutterStock

Zastrzeżenia Komisji Europejskiej co do sposobu implementowania dyrektywy 96/53/WE znów są powodem zamieszania na linii firmy transportowe – Inspekcja Transportu Drogowego – Ministerstwo Infrastruktury.

Z dyrektywy wynika konieczność dostosowania dróg w Polsce do nośności 11,5 tony na oś. Tymczasem 90 proc. z nich ma parametr obniżony do 10 i 8 ton. Oznacza to, że prawidłowo załadowany pojazd, by móc jechać drogami niespełniającymi unijnych wymagań, musi posiadać zezwolenie na przejazd pojazdem nienormatywnym. Jego brak oznacza karę nawet 15 tys. zł.

Jesienią ub.r. GITD wydała jednak wytyczne dla inspektorów. Mówiły one o odstąpieniu od nakładania kar za przekroczenie dopuszczalnych nacisków w przypadku przewozu międzynarodowego. Od tego czasu grzywny nie są nakładane, gdy pojazd nie przekracza dopuszczalnej masy całkowitej oraz 11,5 tony na oś. Przewoźnicy na międzynarodowej trasie nie są jednak karani tylko wtedy, jeśli przejazd drogą niższego standardu jest konieczny w celu załadunku lub rozładunku towaru, a nie jest możliwy dojazd drogą 11,5-tonową.


Pozostało jeszcze 50% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie