W dniach 15 – 16 marca 2016 r. w Warszawie odbyło się posiedzenie polsko – białoruskiej Komisji Mieszanej ds. międzynarodowych przewozów drogowych.
"Decyzje przyjęte podczas posiedzenia Komisji Mieszanej, w szczególności odstąpienie od płatnych zezwoleń, pozwolą na przywrócenie zasad równej konkurencji dla polskich przewoźników drogowych w stosunku do przewoźników białoruskich oraz z innych państw, którzy operują na białoruskim rynku transportowym" – powiedział cytowany w komunikacie wiceminister infrastruktury i budownictwa odpowiedzialny za transport drogowy Jerzy Szmit.
Jak informuje MIB na 2017 r. ustalono wstępny kontyngent przewozów towarów samochodami po 188 tys. zezwoleń dla każdej ze stron, które nie podlegają opłacie. W tej liczbie jest 160 tys. zezwoleń dwustronnych, 20 tys. zezwoleń tranzytowych oraz 8 tys. na przewozy do lub z krajów trzecich.
Komisja ustaliła także zniesienie dotychczasowych barier administracyjnych dotyczących regularnych międzynarodowych przewozów drogowych osób. Odstąpiono od limitowania ilości linii regularnych, funkcjonujących na danym połączeniu. Zwiększono ponadto kontyngent zezwoleń na nieregularne przewozy drogowe osób z 700 do 900 zezwoleń dla każdej ze stron. Wszystkie zezwolenia nie będą podlegały opłacie.
Delegacji polskiej w rozmowach przewodniczył wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit, a delegacji białoruskiej przewodniczył zastępca ministra transportu i komunikacji Republiki Białoruś Aleksandr Szyszko. W rozmowach brali również udział przedstawiciele polskich i białoruskich organizacji zrzeszających międzynarodowych przewoźników drogowych.