statystyki

Volkswagen: Niektórzy już zapomnieli o dieselgate

autor: Damian Furmańczyk11.02.2016, 07:42; Aktualizacja: 11.02.2016, 08:08
Volkswagen Group

Volkswagen AG przegrał z Toyotą prestiżowy pojedynek o tytuł globalnego lidera sprzedaży samochodów.źródło: ShutterStock

Na świecie nie brakuje rynków, na których Volkswagen ma się lepiej niż przed wybuchem afery spalinowej. W Polsce ten koncern może mówić o skokowym wzroście sprzedaży w końcówce roku 2015

Volkswagen AG przegrał z Toyotą prestiżowy pojedynek o tytuł globalnego lidera sprzedaży samochodów. Wiele jednak wskazuje, że utrzymanie pierwszego miejsca nie przyjdzie Japończykom łatwo. Volkswagen sprzedaje się bowiem dobrze, a na pewno lepiej, niż można było zakładać bezpośrednio po wyjawieniu w ubiegłym roku szwindli niemieckiego koncernu.

Przykładu rynku, który nie przejął się zbytnio aferą spalinową, nie musimy szukać daleko. Od drugiej połowy września, kiedy na jaw wyszły oszustwa niemieckiego producenta, Volkswagen w Polsce nieprzerwanie sprzedaje więcej nowych aut. W październiku liczba rejestracji była o 28 proc. większa niż przed rokiem. W listopadzie i grudniu skok był jeszcze wyższy – o ponad 40 proc. Tempo wzrostów nieco zwolniło w styczniu tego roku i ten miesiąc można nazwać pierwszym, w którym statystyki biorą pod uwagę wszystkie modele zakupione po wybuchu dieselgate. – Klienci mogą wybierać auta z oferty stokowej, na której znajdują się najbardziej popularne specyfikacje. W takiej sytuacji odbiór pojazdu jest możliwy po kilku dniach od momentu złożenia zamówienia. W przypadku modeli produkowanych w Niemczech czas oczekiwania wynosi od jednego do trzech miesięcy – wyjaśnia Tomasz Tonder z Volkswagen Group Polska. Styczniowe rejestracje dotyczą zatem samochodów, które kupiono najpóźniej w październiku.

<span class=autor1>VW jedzie w górę</span>

VW jedzie w górę

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Kolejnym dużym rynkiem, na którym afera spalinowa nie zrobiła wrażenia, jest Francja. I to chyba największa niespodzianka, bo koncern PSA, w skład którego wchodzą lokalni potentaci – Citroen i Peugeot – to jeden z największych europejskich konkurentów VW AG. Mimo to w pierwszych dwudziestu dniach stycznia 2016 r. Volkswagen zanotował we Francji większy skok sprzedaży niż auta z koncernu PSA, podczas gdy Peugeot i Citroen rosły o blisko 5 proc., Volkswagen sprzedawał się lepiej o 6,5 proc., a należące do koncernu Skoda i Audi o kolejno 19,5 i 39 proc. Nieznaczny spadek zanotowały Seat i Porsche, ale cała grupa i tak sprzedała o ponad 12 proc. aut więcej niż rok wcześniej. To tempo trzy razy lepsze od dynamiki wzrostu francuskiego rynku nowych osobówek. Wolniej niż rynek rośnie sprzedaż niemieckiego producenta w Irlandii. Na plusie styczeń zakończyły tam jednak wszystkie marki należące do VW AG, a największy, niemal 10-proc. wzrost zanotował sam Volkswagen.


Pozostało 52% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie