statystyki

Volkswagen: Niektórzy już zapomnieli o dieselgate

autor: Damian Furmańczyk11.02.2016, 07:42; Aktualizacja: 11.02.2016, 08:08
Volkswagen Group

Volkswagen AG przegrał z Toyotą prestiżowy pojedynek o tytuł globalnego lidera sprzedaży samochodów.źródło: ShutterStock

Na świecie nie brakuje rynków, na których Volkswagen ma się lepiej niż przed wybuchem afery spalinowej. W Polsce ten koncern może mówić o skokowym wzroście sprzedaży w końcówce roku 2015

Volkswagen AG przegrał z Toyotą prestiżowy pojedynek o tytuł globalnego lidera sprzedaży samochodów. Wiele jednak wskazuje, że utrzymanie pierwszego miejsca nie przyjdzie Japończykom łatwo. Volkswagen sprzedaje się bowiem dobrze, a na pewno lepiej, niż można było zakładać bezpośrednio po wyjawieniu w ubiegłym roku szwindli niemieckiego koncernu.

Przykładu rynku, który nie przejął się zbytnio aferą spalinową, nie musimy szukać daleko. Od drugiej połowy września, kiedy na jaw wyszły oszustwa niemieckiego producenta, Volkswagen w Polsce nieprzerwanie sprzedaje więcej nowych aut. W październiku liczba rejestracji była o 28 proc. większa niż przed rokiem. W listopadzie i grudniu skok był jeszcze wyższy – o ponad 40 proc. Tempo wzrostów nieco zwolniło w styczniu tego roku i ten miesiąc można nazwać pierwszym, w którym statystyki biorą pod uwagę wszystkie modele zakupione po wybuchu dieselgate. – Klienci mogą wybierać auta z oferty stokowej, na której znajdują się najbardziej popularne specyfikacje. W takiej sytuacji odbiór pojazdu jest możliwy po kilku dniach od momentu złożenia zamówienia. W przypadku modeli produkowanych w Niemczech czas oczekiwania wynosi od jednego do trzech miesięcy – wyjaśnia Tomasz Tonder z Volkswagen Group Polska. Styczniowe rejestracje dotyczą zatem samochodów, które kupiono najpóźniej w październiku.

<span class=autor1>VW jedzie w górę</span>

VW jedzie w górę

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Kolejnym dużym rynkiem, na którym afera spalinowa nie zrobiła wrażenia, jest Francja. I to chyba największa niespodzianka, bo koncern PSA, w skład którego wchodzą lokalni potentaci – Citroen i Peugeot – to jeden z największych europejskich konkurentów VW AG. Mimo to w pierwszych dwudziestu dniach stycznia 2016 r. Volkswagen zanotował we Francji większy skok sprzedaży niż auta z koncernu PSA, podczas gdy Peugeot i Citroen rosły o blisko 5 proc., Volkswagen sprzedawał się lepiej o 6,5 proc., a należące do koncernu Skoda i Audi o kolejno 19,5 i 39 proc. Nieznaczny spadek zanotowały Seat i Porsche, ale cała grupa i tak sprzedała o ponad 12 proc. aut więcej niż rok wcześniej. To tempo trzy razy lepsze od dynamiki wzrostu francuskiego rynku nowych osobówek. Wolniej niż rynek rośnie sprzedaż niemieckiego producenta w Irlandii. Na plusie styczeń zakończyły tam jednak wszystkie marki należące do VW AG, a największy, niemal 10-proc. wzrost zanotował sam Volkswagen.


Pozostało jeszcze 52% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie