statystyki

Koleje Mazowieckie wyprzedzają PKP. Trend będzie się pogłębiał

autor: Konrad Majszyk14.12.2015, 07:39; Aktualizacja: 14.12.2015, 12:24
pendolino, Kraków

Do rywalizacji z należącymi do PKP Intercity pociągów pendolino Koleje Mazowieckie wystawiły klimatyzowane składy wagonowe kanadyjskiego Bombardiera.źródło: ShutterStock

Cena kontra czas podróży na trasach do Krakowa i Trójmiasta. Samorządowe Koleje Mazowieckie już dawno wyprzedziły pod względem udziału w rynku PKP Intercity. A to nie koniec. Za sześć dni bez respektu dla flagowego przewoźnika PKP planują wpuścić swoje piętrusy na najbardziej dochodowe trasy obsługiwane przez składy pendolino.

 „Dragon” pojedzie ze stolicy do Krakowa, zatrzymując się w Opocznie i Włoszczowie (Intercity obsługuje te stacje pociągami IC i TLK, a od wczoraj wprowadziła obniżki, np. na trasie Warszawa – Opoczno). Z kolei „Słoneczny” stanie po drodze do Gdańska m.in. w Nowym Dworze Mazowieckim, Nasielsku, Ciechanowie, Mławie, Działdowie, Iławie, Malborku i Tczewie.

Koleje Mazowieckie kontra PKP Intercity

Koleje Mazowieckie kontra PKP Intercity

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Założenia tego biznesowego eksperymentu są takie, że „Słoneczny” i „Dragon” mają jeździć we wszystkie soboty i niedziele oraz większość świąt. Dotychczas pociąg Kolei Mazowieckich kursował nad morze tylko w letnie weekendy. Do Krakowa ten przewoźnik nie jeździł w ogóle.


Pozostało jeszcze 64% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie