statystyki

Produkcja samochodów w Polsce stanęła w miejscu

autor: Damian Furmańczyk22.10.2015, 07:11; Aktualizacja: 22.10.2015, 09:38
samochód, kierownica

samochód, kierownicaźródło: ShutterStock

Rola montowni nie musi być powodem do wstydu. Duże inwestycje to tysiące miejsc pracy i szansa na szybki rozwój regionu. Najpierw jednak trzeba wygrywać kluczowe przetargi.

W Polsce działają obecnie trzy duże fabryki produkujące samochody osobowe i niewielkie auta dostawcze. Do FCA Poland (produkującej modele Fiata, Lancii i Forda), GM Manufacturing Poland (Opel) i Volkswagena Poznań mógł dołączyć Jaguar Land Rover, należący do hinduskiego koncernu Tata. W sierpniu okazało się, że w prestiżowym wyścigu pokonali nas nasi południowi sąsiedzi. Okoliczności, w których koncern JLR zadecydował o usytuowaniu swojej nowej fabryki na Słowacji, nie są do końca znane. Wśród najczęściej wymienianych powodów pojawiały się: bogaty pakiet zachęt, przyjazne nastawienie słowackiego parlamentu, euro jako obowiązująca waluta oraz dyskrecja przy prowadzeniu negocjacji, której bezwzględnie zabrakło po stronie polskiego rządu. Oponenci powstania zakładu w okolicach Krakowa twierdzili, że zbyt wielkie ustępstwa przyniosą więcej strat niż korzyści, a my jako kraj do całego biznesu będziemy musieli dokładać.


Pozostało 81% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie