Znalazły się na niej prace związane z modernizacją kilku ważnych linii kolejowych. Dzięki temu zwiększy się prędkość pociągów, a w rozkładzie będzie się mogło pojawić więcej składów. Marcin Mochocki z PLK, jako jedną z najważniejszych wymienia linię z Katowic do Chorzowa. To ostatni etap modernizacji całej linii z Katowic do Gliwic. Przed remontem przejazd pociągiem trwał ponad 40 minut. W tej chwili maksymalna prędkość pociągów nie przekracza 50 kilometrów na godzinę. Remont spowoduje, że będą mogły jeździć nawet 120 kilometrów na godzinę, a to spowoduje, że podroż potrwa nie więcej niż 20 minut.
Modernizowane będą także linie z Poznania na Wybrzeże oraz z Wrocławia do Jeleniej Góry. Remonty rozpoczną się na trasach z Krakowa do Kozłowa oraz z Krakowa do Wrocławia. Kolejarze planują też modernizację torów na Moście Gdańskim w Warszawie.
Remont jest konieczny, ponieważ most jest elementem trasy, która na kilka lat stanie się objazdem linii średnicowej. Jej remont jest planowany na 2018 rok.
Kolejarzy czeka też modernizacja dworców w Jeleniej Górze, Zielonej Górze oraz w Poznaniu. Na tegoroczne inwestycje chcą oni wydać miliard złotych. Przedstawione dziś inwestycje będą finansowane wyłącznie z krajowych pieniędzy.