Wnioski o zwrot środków z nieczynnego już systemu poboru opłat drogowych viaTOLL można składać do piątku 30 września - poinformowała PAP Katarzyna Paterak-Kondek, zastępca dyrektora Departamentu Poboru Opłat Drogowych w Ministerstwie Finansów.
Dodała, że dotychczas zwrócono lub przeksięgowano na konto w nowym systemie e-TOLL około 33,6 mln zł.
Chodzi o zwrot kaucji za urządzenia pokładowe viaBOX (OBU) montowane w samochodach oraz zwrot środków pozostałych na koncie w systemie viaTOLL. Pieniądze te mogą zostać zwrócone na bankowe konto użytkowania lub przeksięgowane na jego konto w działającym obecnie systemie poboru opłat e-TOLL.
Jak wyjaśniła, użytkownicy nie muszą zwracać samych urządzeń OBU - wystarczy, że do wniosku dołączą zdjęcie, na którym będzie widoczny numer identyfikacyjny urządzenia.
"Dla skutecznego złożenia wniosku potrzebne jest, w przypadku żądania zwrotu kaucji, dołączenie zdjęcia urządzenia, na którym będzie widoczny jego numer identyfikacyjny, oraz wypełniony i podpisany formularz, który jest dostępny na naszej stronie internetowej" - powiedziała zastępca dyrektora Departamentu Poboru Opłat Drogowych.
Paterak-Kondek poinformowała, że dotychczas złożono ok. 167 tys. wniosków dotyczących zwrotu niewykorzystanych środków pozostałych na kontach viaTOLL lub przeksięgowania kaucji, z czego około 42 tys. pozostało do rozpatrzenia.
Przekazała też, że jak dotąd dokonano zwrotów lub przeksięgowań na konto w nowym systemie e-TOLL w wysokości około 33,6 mln zł.
"Dotychczas przekazaliśmy użytkownikom, z tytułu zwrotu kaucji, zwrotu salda, czy przeksięgowania około 33,6 mln zł" - powiedziała. Wyjaśniła, że zwrotowi podlegają środki, jakie użytkownik miał na koncie 30 września 2021 roku, czyli ostatniego dnia przed wyłączeniem starego systemu poboru opłat viaTOLL.(PAP)
autor: Łukasz Pawłowski