"17 października pierwsze pociągi Pendolino przeszły restrykcyjny proces odbiorów weryfikujący zgodność pojazdów z zamówieniem, dokumentacją oraz sprawdzający je w ruchu" - czytamy w komunikacie.
Pierwotny harmonogram projektu przewidywał przekazanie pierwszych pociągów z pełną dokumentacją (czyli homologacją UTK zgodną z wymaganiami kontraktowymi) 6 maja, czyli zakładał 7 miesięcy na przygotowanie składów do jazdy z pasażerami. Obecnie czas ten skrócił się do zaledwie 2 miesięcy, podkreśla spółka.
"Przewoźnik prowadzi równolegle testy kolejnych składów oraz finalizuje prace nad uruchomieniem nowej marki pociągów w grudniu br. Szkolone są załogi, trwają ostatnie prace nad przygotowaniem zapleczy do obsługi technicznej w Gdyni, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu. 15 listopada ruszy przedsprzedaż biletów, których ceny zaczynają się od 49 zł" - czytamy dalej w komunikacie.
Składy Pendolino wejdą do rozkładu jazdy tworząc kategorię EIC Premium. Pasażerowie będą mogli z nich korzystać na trasach między Warszawą i Krakowem, Katowicami, Wrocławiem oraz Trójmiastem. Wartość całkowita projektu to ok. 1,96 mld zł.