Pendolino zamknięte na klucz: Intercity zapłaciło, ale nie ma prawa wejść do pociągów

autor: Konrad Majszyk29.05.2014, 07:25; Aktualizacja: 29.05.2014, 08:24
Żeby pociągi miały jakiekolwiek szanse na wyjazd w grudniu – jak planowano, powinny być teraz wyposażane np. w urządzenia pokładowego internetu.

Żeby pociągi miały jakiekolwiek szanse na wyjazd w grudniu – jak planowano, powinny być teraz wyposażane np. w urządzenia pokładowego internetu.źródło: Materiały Prasowe

Mimo że dziewięć z 20 superpociągów jest już w Polsce, przewoźnik nie ma do nich dostępu. Formalnie pociągi są wciąż własnością Alstomu. Dzieje się tak, bo Intercity nie zgadza się na odbiór końcowy maszyn bez homologacji do 250 km/h, mimo że w Polsce nie ma jeszcze takiej infrastruktury.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Reklama

Komentarze (25)

  • Ale bzdury(2014-05-29 07:50) Zgłoś naruszenie 00

    Torowiska nie ma takiego w PO-lsce, a nie WiFi ! Grund że z Nowakiem w mediach trwa ściema pt. Zegarki Nowaka.

    Odpowiedz
  • prawnik - Szczecin(2014-05-29 08:08) Zgłoś naruszenie 00

    Ciekawy artykuł. Pokazuje, jak duże molochy, w szczególności państwowe, działają na zasadzie siły bezwładu. Nikt za nic nie odpowiada, albo też nie ma się co śpieszyć. Ciekawe.

    Odpowiedz
  • Prosty Obywatel - czyli NIK(t)(2014-05-29 08:37) Zgłoś naruszenie 00

    To może przy okazji warto podyskutować o profesjonaliźmie tych, którzy przygotowali SIWZ do przetargu na dostawę Pendolino oraz tych, którzy wybrali właśnie tych ekspertów od przygotowywania SIWZ.
    Oddzielnym problemem jest to, że producent nie pozwolił "przerabiać" pociągów przez polskich fachowców od Wi-Fi, gdy one są jeszcze jego własnością - "to jest oczywista oczywistość". Jak je odda, to wtedy zapewne okaże się, że wszelkie przeróbki "zaczną skutkować odebraniem gwarancji !". A może już nadszedł czas, aby ktoś (z Jaśnie Nami Rządzących) przeczytał "ze zrozumieniem całą umowę z załącznikami, którą PKP_coś_tam (Przedsiębiorstwo III RP) podpisała z dostawcą Pendolino.

    Odpowiedz
  • obywatel RP(2014-05-29 08:42) Zgłoś naruszenie 00

    ŻĄDĄM PRZYWRÓCENIA KARY ŚMIERCI DLA PEŁNIĄCYCH WAŻNE FUNKCJE W PAŃSTWIE ZA ZDRADĘ STANU I PRZESTEPSTWA PRZECIW URZEDOWI KTÓRY SPRAWUJĄ I PAŃSTWU ORAZ NARODOWI POLSKIEMU

    Odpowiedz
  • 1!(2014-05-29 08:46) Zgłoś naruszenie 00

    Tak to jest, jak się zamawia pociągi, które nigdy nie wyjadą na Polskie tory, a jeśli w ogóle wyjadą, to będzie za 100 lat.

    Odpowiedz
  • lokso(2014-05-29 09:10) Zgłoś naruszenie 00

    Kto i ile dostał w łapę za tą szopkę? Komu te składy (250 km/h!) są tak naprawdę potrzebne? Czy ktoś za to odpowie? Sami kłamcy i złodzieje w partii oszustów... Będzie jeździł PO specjalnym torowisku na równie potrzebnym basenie narodowym... Powtórzę, kłamcy i złodzieje...

    Odpowiedz
  • greg(2014-05-29 09:15) Zgłoś naruszenie 00

    He he, jak widać Polski Bus o lata świetlne wyprzedza PKP, nie tylko w kwestii biletów ;) Pozdrawiam pasażerów.

    Odpowiedz
  • OTAKE(2014-05-29 09:16) Zgłoś naruszenie 00

    grunt ze zegarki, nawet te sponiewierane chodzą na czas

    Odpowiedz
  • Waniek(2014-05-29 09:25) Zgłoś naruszenie 00

    Ciekawe jak coś się stanie a nie będzie homologacji a pendolino zostanie dopuszczone. To jak będzie wyglądało ubezpieczenie przewoźnika pewnie jak zawsze wcale go nie będzie lub będzie ale tak jak by go nie było. Bo ubezpieczyciel nie będzie za nic odpowiadał!!! Dodatkowo podobno za pkp będziemy płacić w podatkach przy tankowaniu - takie są pomysły niech żyje komuna w pkp!!!

    Odpowiedz
  • Kosmos(2014-05-29 10:10) Zgłoś naruszenie 00

    Typowe. TM chciał załatwić wszystko zanim to ruszy na tory (o ile ruszy), ale nie - lepiej rozwalać wszystko w momencie, gdy będą tym jeździć ludzie, bo po co ma być gotowe od samego początku...

    Odpowiedz
  • KASABUBUSOBIE ZROBICIE(2014-05-29 10:22) Zgłoś naruszenie 00

    DZIECKO WE MGLE...I ZNÓW NIE WIADOMO O CO CHODZI...

    Odpowiedz
  • rozax(2014-05-29 10:59) Zgłoś naruszenie 00

    pójdę i oddal wzmacniacz który ma moc 200 W a ja używam go tylko w 50 %...

    Odpowiedz
  • mirwojski(2014-05-29 12:06) Zgłoś naruszenie 00

    Najgorzej gdy i redaktor i respondenci są L A I K A M I (!!!) . Pendolino produkuje również wagony z pudłem wychylnym i takie miało być zakupione !!! Dzięki konstrukcji, na torach dostosowanych do V=160 km/h i max. łukach dla tej geometrii dzięki wychylnym pudłom MOŻNA (!!!) jechać z V=250 km/h. KTOŚ WZIĄŁ OD PRODUCENTÓW D U U U U Ż Ą !!! KASĘ ZA BARACHŁO NAM WCIŚNIĘTE /TYCH NIE WYCHYLNYCH NIKT JUŻ NIE CHCE A NAPRODUKOWALI .../. Z pudłem wychylnym są naprawdę niewiele droższe - 5-7%. Tymi " kupcami" powinny się zająć - NIK i ABW tyle że na wszelkie wybory było potrzebne duuuuużo, duuuużo kasy a i wakacje tuż, tuż ...

    Odpowiedz
  • Zakupy Przygłupów....(2014-05-29 15:01) Zgłoś naruszenie 00

    Zawsze czegoś niedopatrzą lub kupią za drogo, za dużo itp, itd.

    Odpowiedz
  • kolejarz(2014-05-29 15:49) Zgłoś naruszenie 00

    Alstom wygra w arbirtrazu i zaplacimy jeszcze wiecej z odsetkami. Jak mozemy domagac sie zatwierdzenia pociagu do takich predkosci kiedy u nas nie ma infrastruktury a nasze przepisy nie pozwalaja na przeprowadzenie testow w innym kraju ? Albo ja jestem glupim i niedouczonym czlowiekiem albo rzad nasz popelnia przestepstwo i to powazne. No ale ministerstwo kontroluje sady wiec nie ma co sie obawiac ze komus spadnie glos z glowy.

    Odpowiedz
  • antyPendolino(2014-05-29 17:43) Zgłoś naruszenie 00

    To jeden z największych przekrętów, za które nikt zapewne nie odpowie! Po jaką cholerę nam to całe Pedolino? To tak, jakby kupować samochód wyścigowy mając drogi wybrukowane tzw. "kocimi łbami" (dla młodych: tak nazywano okrągłe kamienie, z których przed wojną robiono nawierzchnię dróg do jazdy głównie furmankami). Tu są potrzebne inwestycje przede wszystkim w infrastrukturę, bo na wielu szlakach pociągi jeżdżą z prędkością rodem z XIX wieku i to nie dlatego, ze mamy taki kiepski tabor, chociaż to też prawda, ale głównie dlatego, że mamy takie kiepskie torowiska. A inwestycje w tym zakresie ciągną się latami: ktoś wyliczył, że modernizacja trasy z W-wy do Łodzi potrwa łącznie ok. 10 lat i po jej ukończeniu pociągi tę trasę przemierzą o... 10 min. krócej! (Czyli takie sobie 2 x 10). Jedna wielka granda! Ale w tym państwie bardzo surowo ściga się za się za kradzież batonika, ale za miliardy wyp...e na jakieś "Pendolino" nikt nie odpowie!

    Odpowiedz
  • Adamm(2014-05-29 18:13) Zgłoś naruszenie 00

    Olać to PEDOLINO!!!

    Odpowiedz
  • podatnik(2014-05-29 20:57) Zgłoś naruszenie 00

    i tak nie jeżdze pociągami od 30 lat , a teraz będę musiał płacić opłatępaliwową na pociagi PARANOJA ,

    Odpowiedz
  • Seer(2014-05-29 23:33) Zgłoś naruszenie 00

    Kolejny "Sukces" obwieście wiecie kogo. Przynajmniej artykuł dobry.

    Odpowiedz
  • dispatcher(2014-05-30 13:58) Zgłoś naruszenie 00

    Artykuł napisany dobrze. Mało takich jest publikowanych, bo zazwyczaj do pisania o kolei biorą się ludzie bez pojęcia o niej i walą bzdury bez umiaru. Co do SIWZ to był pisany mniej więcej w roku 2009 i wtedy się mówiło, że za 5 lat to juz będzie taka infra, że hohoho... Teraz można się spodziewać, ze w grudniu pomiędzy stolicą a 3city będzie co godzinę pusty pociąg, z czasem jazdy Wwa Cmentana- Gdańsk Gł około 4 godzin wlokący się miejscami 60kmph po niedokończonych wertepach pomiędzy Prabutami a Malborkiem... Oczywiście ceny będą zaporowe bo to przecież PRODUKT PREMIUM - luksus dla wybranych...

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie