Osiągi motocyklowe, samochodowa wygoda i praktyczność skutera - tak Yamaha określa udaną rodzinę maksi skuterów X-MAX. Niebawem na rynku pojawi się w niej kolejny model - X-MAX 400.

Dzięki kompaktowemu, lekkiemu podwoziu i mocnemu silnikowi o pojemności 400 cm sześc. zapewnia on - zdaniem producenta - doskonałe osiągi i przyspieszenie, nie tracąc nic z łatwości prowadzenia i zwinności.

Wyższe osiągi, dostarczane przez silnik o pojemności 400 cm sześc., są przydatne również na długodystansowych odcinkach. Górna granica prędkości w postaci 150 km/h, obszerna przestrzeń bagażowa i luksusowe, podwójne siedzisko sprawiają, że X-MAX 400 sprawdzi się zarówno podczas weekendowych wypadów za miasto, jak i dalszych podróży.

Nowemu X-MAX 400 wyrazistości nadaje wysokiej jakości nadwozie z firmowymi panelami bocznymi "boomerang". Znajdujące się po obu bokach skutera, począwszy od przedniej części podłóg aż po boczne partie siedziska, panele nadwozia w kształcie bumerangu akcentują dynamiczny styl modelu X-MAX 400.

Dwa potężne reflektory podkreślają elegancki i sportowy wygląd tej maszyny, a LED-owe światła pozycyjne i nowe LED-owe światło tylne poprawiają bycie widocznym przez innych użytkowników dróg. X-MAX 400 jest pierwszym skuterem marki Yamaha, posiadającym pozycyjne światła LED-owe.

Deska rozdzielcza ma całkowicie nowe oprzyrządowanie w stylu samochodowym, zawiera analogowy wskaźnik obrotów i komputer pokładowy.

Nowy, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą silnik DOHC modelu X-MAX 400 jest kolejnym etapem ewolucji sprawdzonej konstrukcji, która obecnie napędza popularny model Majesty 400. Osiągając 23,2 kW (31,5 KM) przy 7 500 obr/min, ten kompaktowy silnik wytwarza o ponad 54 proc. więcej mocy niż jednostka wykorzystywana obecnie w X-MAX 250. Znaczący wzrost mocy oraz o 60 proc. większy moment obrotowy sprawiają, że nowy X-MAX 400 jest najpotężniejszym modelem X-MAX w dziejach. Pomimo znacznego wzrostu mocy nowy model o pojemności 400 waży tylko 211 kg z płynami.

Skuter posiada schowek pod siedziskiem, w którym zmieszczą się dwa pełnowymiarowe kaski. Wyprostowana pozycja jazdy oraz skuteczna szyba przednia, osłona rąk przed wiatrem i obszerna podłoga zapewniają razem duży komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerowi.

Nowy X-MAX 400 będzie dostępny w salonach dilerskich od lipca 2013 roku, a w kolejnych miesiącach pojawi się jego wersja wyposażona w ABS.