Oferta konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów (PBDiM), warta 544 mln zł brutto, została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na kontynuację projektowania i przebudowy drogi S8 na odcinku węzeł Powązkowska - węzeł Modlińska w Warszawie wraz z przebudową Mostu Grota-Roweckiego, poinformowała Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w komunikacie.

Na realizację zamówienia konsorcjum będzie miało 27 miesięcy od daty podpisania umowy (do czasu realizacji umowy wlicza się również okresy zimowe).

W postępowaniu przetargowym oferty złożyło 6. wykonawców, ale ocenie podlegało jedynie 5 ofert (odrzucona oferta FCC Construccion i IDS-Bud). Zamawiający na sfinansowanie inwestycji zamierzał przeznaczyć kwotę 932,95 mln zł brutto, a więc cena oferty mieści się w środkach jakie zamawiający przeznaczył na sfinansowanie inwestycji.

W zakres zamówienia wchodzą w szczególności: węzeł Wisłostrada o 2 jezdniach jednokierunkowych (każda 3 pasy ruchu) oraz pas awaryjny wraz z budową lub remontem obiektów inżynierskich oraz węzeł Modlińska o 2 jezdniach jednokierunkowych (każda 2 pasy ruchu) bez pasa awaryjnego wraz z wydzielonymi drogami zbiorczo-rozprowadzającymi na odcinku węzeł Wisłostrada, a także przebudowa obiektu przez rzekę Wisłę, tj. Most Grota-Roweckiego.

Inwestycja ma na celu uzyskanie przekroju drogi ekspresowej na odcinku w. Powązkowska i w. Wisłostrada oraz umożliwienie prowadzenia 5 pasów ruchu w każdym kierunku (dwa dla drogi S i trzy dla ruchu lokalnego). Wykonawca przebuduje także skrzyżowania, wzmocni nawierzchnię jezdni i wykona inne niezbędne prace towarzyszące budowie tego odcinka.

Odcinek węzeł Powązkowska - węzeł Modlińska stanowi II etap inwestycji pn. Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska - węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Całkowita wartość projektu to 2,21 mld zł, z czego maksymalna kwota dofinansowania z UE wynosi nieco ponad 2 mld zł.