"SRB zadeklarowała, że będzie kontynuowała prace na wszystkich odcinkach autostrady A1, w które jest zaangażowana" - powiedziała rzeczniczka.
W piątek GDDKiA podała, że przyszłość budowy odcinka autostrady A1 Kowal-Brzezie przez obecnego wykonawcę - konsorcjum firm: SRB, John Sisk & Son Limited, PBG i Hydrobudowa - będzie znana po poniedziałkowym spotkaniu kierownictwa GDDKiA z właścicielem SRB Johnem Siskiem. Przeorganizowanie prac jest konieczne ze względu na ogłoszenie upadłości przez polskich członków konsorcjum, w skład którego wchodzi SRB: PBG, Hydrobudowę i Aprivię. To spowodowało przestój w pracach budowlanych.
Nelken pytana we wtorek przez PAP, czy na tym odcinku SRB będzie prowadziła prace razem z innymi firmami, odpowiedziała, że "nie zna szczegółów". Zaznaczyła, że firma SRB nie podała GDDKiA więcej informacji na temat organizacji pracy na tym odcinku.
Budowa A1 Czerniewice-Kowal ma kosztować ponad 5,8 mld zł, z czego ok. 3,2 mld zł dołoży Unia Europejska. Ten blisko 65-kilometrowy odcinek autostrady zlokalizowany jest na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Docelowo autostrada A1 ma prowadzić z Trójmiasta do granicy z Czechami w Gorzyczkach.
Budowę fragmentu A1 z Czerniewic do Kowala podzielono na dwa zadania, oba realizują konsorcja tych samych firm: SRB, PBG, Aprivia, Hydrobudowa Polska i John Sisk and Son. Na odcinku Czerniewice-Brzezie liderem konsorcjum jest SRB Civil Engineering, a na odcinku Brzezie-Kowal - PBG.