Informację o reorganizacji prac na tym odcinku potwierdziła w rozmowie z PAP rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Urszula Nelken. Poinformowała, że przejęcie przez Bogl a Krysl prac Poldimu nie oznacza zmian w warunkach finansowych kontraktu z GDDKiA.
Odcinek autostrady A1 Sójki-Kotliska ma 15,2 km długości. Droga przebiega w województwie łódzkim przez gminy Strzelce, Oporów, Kutno i Krzyżanów. Docelowo budowana autostrada A1 ma prowadzić z Trójmiasta do granicy z Czechami w Gorzyczkach.
Umowa z konsorcjum firm Poldim, Bogl a Krysl Czechy i Bogl a Krysl Polska na wybudowanie drogi została zawarta w czerwcu 2011 r. Według pierwszego harmonogramu odcinek miał być gotowy w kwietniu br. ale prace nadal nie zostały ukończone. Wartość kontraktu sięgnęła 542 mln zł brutto.
Tarnowski sąd ogłosił upadłość likwidacyjną spółki budowlanej Poldim w połowie czerwca br. Postanowienie sądu o ogłoszeniu upadłości uprawomocniło się kilka dni później. Poldim należał też do konsorcjum budującego odcinek autostrady A4 między Brzeskiem a Wierzchosławicami w Małopolsce. Firma od początku tego roku przestała płacić podwykonawcom, a także złożyła w sądzie wniosek o ogłoszenie upadłości układowej, która umożliwia redukcję długów. Sąd zdecydował jednak o likwidacji przedsiębiorstwa. Podwykonawcy Poldimu szacują swoje roszczenia wobec spółki na kilka milionów złotych.