Jak przypomniała w czwartek zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka PKP PLK, budowa połączenia kolejowego z przystanku Warszawa Służewiec na Lotnisko Chopina objęła m.in. budowę prawie 2-kilometrowej dwutorowej łącznicy wraz z budową infrastruktury technicznej umożliwiającej bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów, budowę podstacji trakcyjnej i nastawni, wykończenie i wyposażenie obiektu przeznaczonego na stację kolejową Warszawa Lotnisko Chopina i przebudowę przystanku Warszawa Służewiec.
Połowa łącznicy przebiega w tunelu na głębokości do 5 metrów. Jak poinformowali kolejarze, w trakcie budowy zużyto 50 tys. m sześc. betonu oraz 9,2 tys. ton stali. Maksymalna częstotliwość, z jaką pociągi mogą jeździć i powracać z Lotniska Chopina to 6 par pociągów na godzinę.
Pasażerowie mogą pojechać na lotnisko pociągami Szybkiej Kolei Miejskiej albo Kolei Mazowieckich. Od piątku będzie uruchomiona nowa linia Szybkiej Kolei Miejskiej - S3, która będzie kursowała na trasie Lotnisko Chopina - Legionowo przez stację Warszawa Centralna. Natomiast linia S2 będzie od piątku obsługiwała trasę: Warszawa Lotnisko Chopina - Warszawa Służewiec - Warszawa Żwirki i Wigury - Warszawa Rakowiec - Warszawa Aleje Jerozolimskie - Warszawa Zachodnia - Warszawa Ochota - Warszawa Śródmieście - Warszawa Powiśle - Warszawa Stadion - Warszawa Wschodnia - Warszawa Rembertów - Warszawa Wesoła - Warszawa Wola Grzybowska - Sulejówek - Sulejówek Miłosna. Pociągi Kolei Mazowieckich będą kursowały na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Lotnisko Chopina, a po uruchomieniu lotniska w Modlinie trasa zostanie wydłużona.
W pociągach kursujących między Lotniskiem Chopina a Dworcem Wschodnim Zarząd Transportu Miejskiego i Koleje Mazowieckie będą wzajemnie honorować wszystkie rodzaje biletów. W pociągach KM na tym odcinku będą uznawane wszystkie bilety z taryfy ZTM, łącznie z jednorazowymi i czasowymi. W pociągach SKM będą natomiast honorowane wszystkie bilety z taryfy KM. Bilety będą honorowane od 1 czerwca do 1 lipca.