Odpowiednią umowę przedstawiciele Przewozów Regionalnych i Zarządu Transportu Miejskiego podpisali we wtorek w Warszawie.
Jak powiedziała przez podpisaniem umowy prezes Przewozów Regionalnych Małgorzata Kuczewska-Łaska, oferta ma zachęcić pasażerów, by korzystali z publicznego transportu zbiorowego także po przyjeździe pociągiem do miasta docelowego. "Pasażer, który będzie miał wykupiony Bilet Warszawski, będzie mógł prosto z pociągu wsiąść do autobusu, tramwaju lub metra i nie będzie musiał martwić się, czy ma bilet, szukać kiosku itp." - wyjaśniła prezes.
Bilet będzie ważny przez 60 minut w dniu podróży, a pasażer sam zdecyduje, czy chce go wykorzystać przez godzinę przed odjazdem pociągu, czy godzinę po przyjeździe.
Dyrektor ZTM Leszek Ruta wyjaśnił, że trwają rozmowy w innymi przewoźnikami kolejowymi na temat wprowadzenia podobnych ofert. ZTM rozmawia także z Łodzią na temat wprowadzenia biletu warszawsko-łódzkiego, z którego można byłoby korzystać w komunikacji miejskiej obu miast. Zdaniem Ruty, taka oferta zostanie wprowadzona jednak najwcześniej od września br.
Przewozy Regionalne to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. Spółka należy do samorządów 16 województw i zatrudnia ok. 13,5 tys. pracowników. W wyniku restrukturyzacji, od grudnia 2008 r. zatrudnienie spadło o ok. 3 tys. osób.