Najpopularniejszymi markami samochodowymi w social media w Europie są Renault i Ferrari - wynika z raportu "Cars & Social Media" opublikowanego przez międzynarodową sieć eBuzzing reprezentowaną w Polsce przez agencję social mediową Think Kong.

Z raportu sporządzonego na podstawie analizy treści z 3 milionów stron, do najpopularniejszych marek w europejskich mediach społecznych należą Renault (9 proc. share of voice) i Ferrari ( 9 proc.). Tuż za nimi uplasował się Fiat (8 proc.) oraz Mercedes - Benz (7 proc.).

"Ponad 50 proc. ludzi przyznaje, że szuka w sieci informacji przed zakupem auta" - komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong reprezentującej eBuzzing w Polsce -

Opracowanie przedstawia też pozycję marek motoryzacyjnych w serwisie Facebook. Wśród najbardziej popularnych pod względem liczby fanów jest BMW (6,5 miliona), Ferrari (5 milionów) oraz Mercedes-Benz (ponad 4 miliony). Pod względem stopnia zaangażowania fanów najlepiej wypadają mniej marki takie jak Caterham, Maybach i Hummer. Analiza wskazuje też, że do materiałów, na które internauci reagują najmocniej należą zdjęcia pojazdów.

Badania przeprowadzono w okresie ostatnich 8 miesięcy roku 2011. Wyniki oparto na analizie 50 milionów tekstów zaczerpniętych z ponad 3 mln źródeł (blogi i serwisy informacyjne) w pięciu językach (angielskim, włoskim, niemieckim, hiszpańskim i francuskim).