Na rynki wchodzi nowy model Chevroleta Malibu, który będzie sprzedawany w 100 krajach na całym świecie. Wcześniej w testach drogowych przejechano nim ponad milion mil. Testy trwały blisko 22 miesiące i odbywały się m.in. w Dolinie Śmierci w Kalifornii.

Testy rozpoczęto w pierwszym kwartale 2010 roku. W programie wykorzystano około 170 samochodów w wersji przedprodukcyjnej, które przejeżdżały miesięcznie średnio ponad 45 tys. 450 mil (73 tys. 145 km).

Wczesne prototypy tego auta były budowane ręcznie przez koncern General Motors w Stanach Zjednoczonych i transportowane do poszczególnych miejsc na świecie. Samochody były testowane na torach GM w całej Ameryce Północnej, a także na autostradach i lokalnych drogach Stanów Zjednoczonych, Kanady, Australii, Korei Południowej, Chin, Wielkiej Brytanii, Dubaju i Niemiec.

Testy Maliku, pierwszego światowego modelu Chevroleta segmentu D, odbywały się też w najgorętsze letnie dni w Dolinie Śmierci w Kalifornii, gdzie badano wydajność układu klimatyzacji, a także w Górach Skalistych, gdzie samochody pokonywały kręte drogi na dużych wysokościach. Kierowcy Chevroleta spędzili także dużo czasu za kierownicą testowych Malibu w ruchu ulicznym w Chicago i w Seulu oraz przebyli setki kilometrów po drogach Północnej Karoliny, badając komfort siedzenia i inne aspekty ważne podczas długiej podróży.

Ostateczne prace nad dostrojeniem zawieszenia europejskiej wersji Chevroleta Malibu przeprowadzono w Niemczech. Wyczerpujące testy odbywały się m.in. na terenie byłej bazy lotniczej, która dziś służy, jako obiekt doświadczalny. W sumie Malibu pokonało około 3 tys. kilometrów, aby uzyskać ustawienia zawieszenia idealnie dostosowane do europejskich dróg. Podczas pozostałych testów w Europie skupiono się na kalibracji silnika i przekładni oraz systemu nawigacji satelitarnej i radia.

Podczas, gdy większość samochodów testowych pokonywała wiele kilometrów w rzeczywistych warunkach eksploatacji, inne prawie nie ruszały się z miejsca i były poddawane badaniom wpływu słonej wody lub umieszczane w specjalnych komorach symulujących wieloletnie działanie korozji, czy jazdę w zimowych warunkach. Niektóre auta były też parkowane w palącym słońcu Arizony, aby sprawdzić odporność materiałów wykończeniowych na wysokie temperatury.

Podczas testów inżynierowie zlokalizowali kilka miejsc konstrukcji pojazdu, które wymagały uwagi. Zmieniono na przykład uszczelnienie stalowych elementów struktury nadwozia, co wpłynęło na podwyższenie komfortu akustycznego wewnątrz.

Chevrolet Malibu ósmej generacji będzie samochodem flagowym marki w wielu częściach świata, łącznie z Chinami, Koreą, Europą i Australią. W Europie Malibu oferowane będzie z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów oraz 2,4-litrową jednostką benzynową.