Ekspresówka wokół stolicy gotowa w trzech czwartych. Na domknięcie całego ringu poczekamy jednak do 2027 r.
Nowy odcinek obwodnicy przez dzielnice Ursynów, Wilanów i Wawer będzie mieć kluczowe znaczenie nie tylko dla Warszawy, ale także dla układu drogowego kraju. Zepnie odcinki autostrady A2 docierające do stolicy od zachodu i od wschodu. To też jedna z najdroższych drogowych inwestycji w Polsce – pochłonie 2,6 mld zł. Teraz finiszuje budowa dwóch z trzech nowych odcinków – z nowym mostem na Wiśle i dalej przez dzielnicę Wawer do wylotówki na Lublin. Drogowcy zapowiadają, że na pewno otworzą te części trasy przed końcem roku, ale nie wykluczają, iż dojdzie do tego wcześniej. – Być może nowy odcinek południowej obwodnicy udostępnimy kierowcom już na początku grudnia – mówi DGP Szymon Piechowiak, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Otwarty zostanie zatem 14-kilometrowy fragment arterii od węzła Lubelska, czyli od połączenia z trasą S17 i autostradą A2 do węzła Przyczółkowa w dzielnicy Wilanów. Tym samym ring wokół stolicy wydłuży się do 60 km (docelowo ma mieć 80 km).
Teraz trwają jeszcze szczegółowe uzgodnienia z władzami Warszawy w sprawie organizacji ruchu na trasie. Miejscy urzędnicy obawiali się, że zaczną z niej korzystać tiry, które będą zjeżdżać z urywającej się w Wilanowie obwodnicy i totalnie zakorkują lokalne ulice. – Południowa obwodnica na razie nie będzie służyć tranzytowi. Ciężarówki jadące na wschód nadal ominą stolicę drogą nr 50 przez Górę Kalwarię – uspokaja Szymon Piechowiak. Z nowych odcinków trasy na razie skorzystają zatem głównie warszawiacy, a także wszyscy ci, którzy będą dojeżdżać do stolicy od strony Lublina czy Siedlec.
Pozostało
78%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama