statystyki

e-Crafter wjeżdża do Polski

autor: Grzegorz Kowalczyk22.07.2020, 08:50; Aktualizacja: 22.07.2020, 08:50
Z taśm produkcyjnych Volkswagena w Polsce zjechało w 2019 r. ok. 73 tys. crafterów, a łącznie ponad 266 tys. pojazdów, co jest najlepszym wynikiem spośród wszystkich działających w Polsce koncernów.

Z taśm produkcyjnych Volkswagena w Polsce zjechało w 2019 r. ok. 73 tys. crafterów, a łącznie ponad 266 tys. pojazdów, co jest najlepszym wynikiem spośród wszystkich działających w Polsce koncernów.źródło: ShutterStock

Volkswagen przenosi elektryfikację Craftera do podpoznańskiej Wrześni. Dotychczas proces ten przeprowadzany był w Hanowerze.

Uruchomienie pełnej produkcji dostawczego e-Craftera w Wielkopolsce ma miejsce dwa lata po rozpoczęciu współpracy z niemieckim zakładem. Ten model to drugi – obok powstającego z wykorzystaniem tej samej infrastruktury i również zjeżdżającego z taśm we Wrześni modelu MAN eTGE – masowo produkowany elektryczny samochód w Polsce.

W 2020 r. z wielkopolskich fabryk ma wyjechać 2 tys. bezemisyjnych aut, z czego 1,2 tys. będzie stanowił model wrzesińskiego e-Craftera. W przyszłym roku zakład liczy na zwiększenie tego wolumenu o ponad 200 kolejnych pojazdów. – Przeniesienie procesu elektryfikacyjnego do miejsca, w którym produkuje się dany model, to naturalna kolej rzeczy. Można się jednak cieszyć, że koronawirus nie spowodował wstrzymania tych działań. Dziś każda nowa inwestycja w sektorze motoryzacyjnym jest na wagę złota. Pamiętajmy też, że obecna sytuacja zaostrza rywalizację między poszczególnymi fabrykami nawet tymi działającymi w ramach jednego koncernu. To, że Volkswagen przenosi tu kolejne elementy, świadczy o mocnej pozycji polskiego oddziału – ocenia Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

Inwestycja potwierdza, że koncerny na skutek COVID-19 nie zatrzymują swoich strategii elektromobilności – Volkswagen podobnie jak inne duże koncerny podtrzymuje swoje plany w tym zakresie. Deklaruje, że do końca 2024 r. zainwestuje w rozwój technologii elektromobilnych łącznie 33 mld euro. Efektem ma być masowa produkcja nowych samochodów – do 2029 r. koncern chce wprowadzić 75 w pełni elektrycznych modeli i sprzedawać 26 mln egzemplarzy. – Nie czekamy na konsekwencje związane z COVID-19, tylko działamy – zapewniał Dietmar Mnich, nowy prezes zarządu Volkswagen Poznań, który zastąpił w ubiegłym miesiącu na tym stanowisku odchodzącego na emeryturę Jensa Ocksena.


Pozostało 74% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie