statystyki

Opóźnione maszyny dla VIP-ów szansą dla LOT-u

autor: Maciej Miłosz21.04.2020, 06:00; Aktualizacja: 21.04.2020, 08:58
Rządowy Gulfstream

Rządowy Gulfstreamźródło: ShutterStock

Z powodu koronawirusa najpewniej opóźni się dostawa dwóch kolejnych boeingów 737. Znowu zostanie też przedłużona umowa na cywilne embraery

Do przewozu najważniejszych osób w państwie Ministerstwo Obrony wykorzystuje dziś przede wszystkim dwa samoloty Gulfstream G550 (zabierają na pokład kilkanaście osób), Boeinga 737 (zabiera do 132 pasażerów) oraz dwa Embraery ERJ-175 (80 pasażerów), które są czarterowane od LOT-u.

– Usługa czarteru obejmuje wykorzystanie dwóch samolotów w okresie od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2019 r. oraz jednego samolotu od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. – mówił kpt. Krzysztof Płatek, rzecznik Inspektoratu Uzbrojenia, w wywiadzie dla Polski Zbrojnej w ubiegłym roku. LOT jest odpowiedzialny m.in. za obsługę techniczną samolotów, ich ubezpieczenie, wszelkie opłaty lotniskowe, nawigacyjne i operacyjne, a także wynagrodzenie załogi oraz personelu. Wykorzystano opcję z umowy i w zasadzie oba embraery, a nie tylko jeden, są czarterowane do końca 2020 r. Koszt to ok. 100 mln zł rocznie.


Pozostało 73% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie