Kto dokończy budowę trasy S5 między Bydgoszczą i autostradą A1 koło Grudziądza?

autor: Krzysztof Śmietana28.08.2019, 08:18; Aktualizacja: 28.08.2019, 08:20
Autostrada D1 w Czechach

Drogowcy obiecują, że zwrócą uwagę na kwestię rażąco niskich cenźródło: ShutterStock

Drogowcy ogłosili ostatnie brakujące przetargi na kontynuowanie budowy tras po wyrzuconych z placów robót firmach z Włoch i Hiszpanii.

W tym tygodniu na stronie internetowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pojawią się ogłoszenia o dwóch przetargach na dokończenie budowy trasy S5 między Bydgoszczą i autostradą A1 koło Grudziądza. Kilka dni temu ogłoszono już nowy przetarg na finiszowanie prac na innym fragmencie S5 – z Bydgoszczy w kierunku Poznania.

Z budowy tych trzech odcinków GDDKiA wyrzuciła na początku czerwca włoską firmę Impresa Pizzarotti. Włosi mieli tam ogromne opóźnienia, a w ostatnich miesiącach prace niemal zamarły. Choć powinny być skończone w tym roku, to zaawansowanie prac sięgało od 23 do 39 proc. Spór dotyczył głównie pieniędzy. Włosi domagali się łącznie ponad 400 mln zł dodatkowej zapłaty z tytułu nieprzewidzianego wzrostu cen materiałów. Wszystkie trzy kontrakty warte zaś były 1,1 mld zł. GDDKiA nie uznała roszczeń i jednocześnie wytykała Włochom, że źle skalkulowali ceny, skoro ich oferty stanowiły od 60 do 63 proc. kosztorysu. Drogowcy jednocześnie przyznali jednak, że propozycje były badane pod kątem rażąco niskiej ceny.


Pozostało jeszcze 72% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie