statystyki

Kolejarze próbują ratować spóźnione inwestycje solidnym zastrzykiem gotówki

autor: Krzysztof Śmietana06.12.2018, 07:44; Aktualizacja: 06.12.2018, 08:29
Wielki, wart 67 mld zł program modernizacji torów złapał zadyszkę i już wiadomo, że będą spore opóźnienia

Wielki, wart 67 mld zł program modernizacji torów złapał zadyszkę i już wiadomo, że będą spore opóźnieniaźródło: ShutterStock

Modernizacje głównych tras kolejowych łapią spore opóźnienie. Zwiększenie wydatków na ten cel do 2023 r. o 11 mld zł i złagodzenie wymogów wobec firm wykonawczych mają poprawić sytuację.

Wielki, wart 67 mld zł program modernizacji torów złapał zadyszkę i już wiadomo, że będą spore opóźnienia. W ostatnich tygodniach kolejarzom sen spędzają z powiek drastycznie rosnące koszty. Przykładowo w dwóch niedawnych przetargach na likwidację „wąskich gardeł” na dojeździe do portu w Gdańsku oferty przebiły pół miliarda złotych. A to stanowiło ok. 250 proc. kosztorysu inwestora. Podobny rozdźwięk pojawił się w przypadku kilku innych inwestycji. Przebudowy warszawskiego Dworca Gdańskiego, który przez czas remontu tunelu średnicowego ma zastępować Dworzec Centralny, chciała się podjąć tylko jedna firma. Jej oferta przekroczyła kosztorys spółki PKP Polskie Linie Kolejowe o ponad 100 proc. Podobnie było w przetargach na remont fragmentu magistrali węglowej, czy 70-kilometrowego odcinka trasy Warszawa – Białystok.

Ile kolej wydaje na remonty torów

Ile kolej wydaje na remonty torów

źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Pozostało jeszcze 77% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie