statystyki

Kilowatogodziny zamiast litrów. Rewolucji na rynku motoryzacyjnym nie da się zatrzymać

autor: Adam Pawluć31.08.2018, 20:00
Rynek samochodów osobowych, chociaż być może najbardziej prestiżowy, nie jest jedynym, który ulega elektryfikacji

Rynek samochodów osobowych, chociaż być może najbardziej prestiżowy, nie jest jedynym, który ulega elektryfikacjiźródło: ShutterStock

Tej rewolucji nie da się już zatrzymać: jesteśmy świadkami początku epoki napędu elektrycznego. Ery, w której prym chce wieść wielu, ale na razie prowadzi Państwo Środka.

W ubiegłym roku sprzedano milion aut z napędem elektrycznym. To wzrost o połowę w stosunku do 2016 r. i – jak prognozuje Międzynarodowa Agencja Energetyczna (MAE) – tempo to nie opadnie przynajmniej do 2030 r., kiedy z salonów na ulice będzie ich wyjeżdżać 21,5 mln rocznie.

Ale należy to umieścić w odpowiedniej perspektywie. W 2017 r. na świecie kupiono 97 mln klasycznie napędzanych pojazdów. A to oznacza, że auta elektryczne stanowią niewiele ponad jeden procent sprzedaży ogółem. Dodatkowo liczba sprzedanych samochodów nieustannie rośnie, trudno więc powiedzieć, jaki odsetek będzie stanowiło w 2030 r. owe 21,5 mln. Dodatkowo przy założeniu, że państwa nadal będą wspierać zakup i eksploatację elektryków.

Samo-chód przyszłości będzie naprawdę samo

Samo-chód przyszłości będzie naprawdę samo

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Wiele jednak wskazuje na to, że zmiany nie da się już zatrzymać. Jak wskazuje amerykańska Agencja Ochrony Środowiska, transport odpowiada za 28 proc. emisji gazów cieplarnianych – tyle samo, ile energetyka. Przesiadka z benzyny lub oleju napędowego na prąd przekłada się na korzyści dla środowiska (o ile, oczywiście, prąd też nie jest wytwarzany w „brudny” sposób). A w gratisie dostaje się jeszcze cichą jazdę i doskonałe przyspieszenie – coś, co lubią kierowcy. Zwłaszcza z Państwa Środka.


Pozostało jeszcze 83% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny

Reklama

Komentarze (2)

  • WODÓR?? to też samochód elektryczny(2018-09-01 13:02) Zgłoś naruszenie 20

    Tylko zamiast akumulatora.... wodorowe ogniwo paliwowe wytwarzające prąd. jak ktoś produkuje pojazdy elektryczne ...to szybko może produkować pojazdy wodorowe .

    Odpowiedz
  • Zeghar(2018-08-31 22:16) Zgłoś naruszenie 20

    Bla bla bla... Nie kilowatogodziny, a metry sześcienne. Sprężonego wodoru. To twarz rewolucji i przyszłości.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie