Prepaidy: Operator komórkowy to nie bank ani przechowalnia

autor: Patryk Słowik12.10.2016, 07:52; Aktualizacja: 12.10.2016, 08:55
Przedsiębiorcy uważają, że urząd chce się pokazać obywatelom z dobrej strony w nieuczciwy sposób.

Przedsiębiorcy uważają, że urząd chce się pokazać obywatelom z dobrej strony w nieuczciwy sposób.źródło: ShutterStock

Branża z wielkim rozczarowaniem przyjęła decyzję UOKiK dotyczącą warunków oferowania popularnych prepaidów. Skarży się, że urząd ma za nic pewność prawa, a prowadzone postępowania obrócą się przeciwko konsumentom.

Prezes Urzędu Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowania wobec czterech największych operatorów komórkowych na polskim rynku. Powód? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że naruszyli oni prawo ustalając, iż brak kolejnego doładowania telefonu na kartę oznacza przepadek niewykorzystanych środków.

– Pieniądze nie wracają z powrotem do portfela abonenta. W efekcie taka praktyka może np. utrudniać konsumentom zmianę dostawcy usług telekomunikacyjnych. Z obawy przed utratą niewykorzystanych środków abonent może nie zdecydować się na skorzystanie z lepszej oferty konkurenta – wskazuje prezes Marek Niechciał.

Pojawia się i znika


Pozostało 83% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane