Samsung Galaxy Note 3, Nokia Lumia 1020 czy iPhone 5S to nowe modele smartfonów, które pojawią się w polskich sklepach tej jesieni. Producenci sprzętu walczą o klientów nowinkami technologicznymi. W nowym flagowym modelu Nokii znajdziemy aparat o rozdzielczości 41 Mpix. Galaxy Note 3 kusi jeszcze większym niż w poprzedniej edycji, 5,7-calowym ekranem i możliwością korzystania z sieci LTE. Jest też reklamowany jako smartfon z największą na rynku pamięcią RAM (3GB).

Najwięksi producenci smartfonów na świecie / Dziennik Gazeta Prawna
Z kolei nowe iPhone’y Apple 5S i 5C prawdopodobnie wejdą na polski rynek najwcześniej na początku października. Ten drugi może spowodować wzrost znaczenia Apple na naszym rynku. Celuje bowiem w niższy segment. – W ubiegłym roku obniżyliśmy ceny iPhone’a. Teraz nie będziemy tego robić. Mamy natomiast dwa modele, dzięki czemu będziemy w stanie zdobyć nowych klientów – mówił wczoraj na konferencji prasowej Phil Schiller, szef marketingu w Apple. Koncern zapowiedział, że najtańsza wersja nowego iPhone’a będzie kosztować w USA 99 dol.
Analitycy rynkowi podkreślają jednak, że flagowe modele kosztujące kilka tysięcy złotych mają głównie zapewnić rozgłos producentowi. Za sprzedaż odpowiadają przede wszystkim tańsze urządzenia. Najchętniej kupowaną na świecie marką jest Samsung.
– Także na polskim rynku dominują produkty tej marki. Najlepiej sprzedają się modele ze średniej półki, jak Samsung Galaxy Trend. Tego rodzaju model smartfona znajduje kilka tysięcy nabywców miesięcznie – zapewnia Piotr Michałek z działu zarządzania produktami Komputronika, dużego dystrybutora sprzętu elektronicznego.
– Za kilka tygodni w sprzedaży pojawi się Samsung Galaxy Note 3. Ten smartfon ma szansę powtórzyć sukces swoich poprzedników – zapowiada Michałek. Jego zdaniem bardzo dobre wrażenie robi także LG Swift G2. – Uważam, że może się sprzedawać równie dobrze jak Samsung Galaxy S4. Jeśli jego cena będzie trochę mniejsza niż S4, to na pewno odniesie sukces. Na targach IFA w Berlinie LG porównywało jakość różnych modeli konkurencji ze swoim G2 i na przykład w kategorii „jakość zdjęć” ten model był bezkonkurencyjny – mówi Piotr Michałek.
– Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni sprzedażą Huawei Ascend P6. Jak na pierwsze kroki tej marki w Polsce sprzedaż jest na dobrym poziomie – dodaje.
Jesienią na polskim rynku swoje trzy nowe modele zaprezentuje też Acer. Dwa z nich będą ze średniej półki cenowej, trzeci to model z wyświetlaczem 5,7 cala, który ma być tańszym konkurentem dla Samsung Galaxy Note. Na nasz rynek wkrótce wkroczy też Lenovo, marka, która jest w pierwszej piątce sprzedawanych smartfonów na świecie, głównie dzięki rynkowi w Chinach.