statystyki

UPC zrekompensuje abonentom podwyżki

autor: Elżbieta Rutkowska29.10.2020, 12:19; Aktualizacja: 29.10.2020, 12:19
pieniądze

Rzecznik prasowy spółki Michał Fura przekazał nam, że współpracowała ona z UOKiK i podjęła „zobowiązanie do wprowadzenia zmian wynikających z decyzji regulatora”. Zapewnił, że „we właściwym czasie będzie bezpośrednio komunikować się z klientami”.źródło: ShutterStock

Sieć kablowa stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów – uznał UOKiK.

Jeden z największych operatorów kablowych musi wycofać się z podwyżek z roku 2015 i 2016 oraz zrekompensować klientom straty – poinformował wczoraj prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny.

W 2015 r. abonenci mający umowy na czas nieoznaczony dostali z UPC zawiadomienie o przyspieszeniu prędkości internetu i większej o 7 zł cenie tej usługi. Rok później operator ponownie podwyższył abonament – od 3 do 8 zł. UOKiK zajął się sprawą po skargach konsumentów i zawiadomieniu od konkurencyjnej firmy Multimedia Polska. Stwierdził, że nie powinno było dojść do podwyżek, bo umowy nie przewidywały takiej możliwości. – Nie kwestionujemy samego prawa przedsiębiorcy do zmiany umów zawartych na czas nieoznaczony, zawsze musi się to jednak odbywać w oparciu o jednoznaczną, precyzyjną oraz zrozumiałą dla konsumenta klauzulę modyfikacyjną – uzasadnia Tomasz Chróstny.


Pozostało 86% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane