statystyki

Telekomy: Nowe prawo zasypie nas papierami

autor: Sylwia Czubkowska09.01.2018, 06:39; Aktualizacja: 09.01.2018, 08:48
telefony

Telekomy szczególnie mocno oburza m.in. planowana właśnie likwidacja popularnej dziś możliwości zmiany umowy przez telefon.źródło: ShutterStock

Projekt nowelizacji prawa telekomunikacyjnego, który miał scyfryzować kontakt między operatorami a klientami, wprowadzi jeszcze więcej papierowych dokumentów – uważają przedsiębiorcy z branży.

Projekt nowelizacji prawa telekomunikacyjnego, który miał scyfryzować kontakt między operatorami a klientami, wprowadzi jeszcze więcej papierowych dokumentów – uważają przedsiębiorcy z branży.

Jak już pisaliśmy, w ubiegły czwartek rząd przyjął nowelizację prawa telekomunikacyjnego. Miało być dzięki niej nowocześniej i łatwiej. Przez miesiące prac i konsultacji zapowiadano, że przyniesie rewolucyjne zmiany, np. możliwość zawierania umów z operatorami nie tylko pisemnie, lecz także zdalnie. Wystarczy SMS czy e-mail, a nawet wiadomość prywatna na portalu społecznościowym jako jednoznaczne oświadczenie woli klienta.

Tyle że obok tych zmniejszających biurokrację rozwiązań pojawiły się w nowelizacji przepisy, które oburzyły operatorów telekomunikacyjnych.


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (4)

  • Matt(2018-01-13 08:21) Zgłoś naruszenie 61

    Każdy nowy dowód osobisty powinien być opatrzony podpisem elektronicznym, tanio i wtedy byłby dopiero otwarty świat usług cyfrowych

    Odpowiedz
  • Andrzej(2018-01-10 22:22) Zgłoś naruszenie 30

    Teraz wszystkie dokumenty są na portalu operatora, który może je dowolnie zmieniać. W dodatku na każdym jest co innego. Cenniki są dwa zupełnie różne, informacja o usługach kreuje kolejną wirtualną rzeczywistość kolejną jakże różną znajdziemy na fakturze i to już jest raczej real. Jeden z operatorów blokuje dostęp do istotnych informacji na portalu gdy tylko uważa, że zalegamy z opłatami. Wtedy trzeba dzwonić, na oczywiście odpłatną infolinię, aby uzyskać informacje i złożyć reklamacje. Dziękuję za taką cyfryzacje. Oczywiście na przesłanie potwierdzenia w formie dokumentu elektronicznego z podpisem elektronicznym nie można liczyć. Dla niewtajemniczonych podpis elektroniczny nie tylko potwierdza tożsamość wystawcy ale również gwarantuje integralność treści. O jakiej cyfryzacji mówimy?

    Odpowiedz
  • Emeryt48(2018-01-10 18:30) Zgłoś naruszenie 25

    Mamy 21 wiek komputery itd. a papierów nie możemy się pozbyć w nadmiernych ilościach wstyd i hanba !!!

    Odpowiedz
  • Matt(2018-01-13 08:21) Zgłoś naruszenie 11

    Każdy nowy dowód osobisty powinien być opatrzony podpisem elektronicznym, tanio i wtedy byłby dopiero otwarty świat usług cyfrowych

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane