Tak. Jeżeli nieprawidłowości przy wyborze komisji mogłyby w jakikolwiek sposób zaważyć na wyniku konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, szkoły czy innej placówki oświatowej, wybór taki powinien zostać powtórzony, by w przyszłości uniknąć ryzyka unieważnienia konkursu i ponownego przeprowadzania całej procedury konkursowej. Nie ma znaczenia, czy ktoś za te nieprawidłowości ponosi odpowiedzialność, czy nie. Skład komisji konkursowych reguluje art. 36a ust. 6 ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2015 r. poz. 2156 oraz z 2016 r. poz. 35, 64, 195, 668 i 1010). Tryb postępowania w takich przypadkach określa natomiast par. 8 ust. 2 rozporządzenia ministra edukacji narodowej z 8 kwietnia 2010 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły, publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz.U. z 2010 r. nr 60, poz. 373). Zgodnie z tym przepisem organ prowadzący publiczną placówkę oświatową zatwierdza albo unieważnia konkurs i zarządza ponowne jego przeprowadzenie w razie stwierdzenia m.in. nieprawidłowości, które mogły mieć wpływ na jego wynik.
Nieprawidłowości mogą dotyczyć np. sposobu oznakowania kart do głosowania (braku numeracji czy odpowiedniej pieczęci), braku staranności w przeliczeniu głosów (w wyniku czego może dojść do pomyłki), braku odpowiedniego zabezpieczenia kart do głosowania, by nie miały do nich dostępu osoby trzecie, czy w końcu błędów w sporządzaniu protokołu głosowania bądź podpisów pod tym protokołem. Naruszenie przepisów w trakcie wyłaniania przedstawiciela do komisji konkursowej oznacza naruszenie przepisów normujących skład komisji wybierającej kandydata na dyrektora szkoły. Oznacza to, że udział osoby, która została wyłoniona niezgodnie z przepisami, w pracach takiej komisji jest niedopuszczalny.
Sprawy związane ze sposobem wyłaniania komisji konkursowej do wyboru dyrektorów szkół były wielokrotnie przedmiotem wyroków Naczelnego Sądu Administracyjnego. W jednym z ostatnich, z 1 września 2016 r. (sygn. akt I OSK 697/16), NSA oddalił skargę kasacyjną od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie (sygn. akt III SA/Kr 1299/15), który uchylił części zarządzenia prezydenta miasta dotyczące zatwierdzenia konkursu na stanowisko dyrektora szkoły. Uznał, że zostało wydane z naruszeniem art. 36a ust. 6 ustawy o systemie oświaty regulującego skład komisji konkursowych oraz par. 8 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia ministra edukacji narodowej z 8 kwietnia 2010 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej. Powodem był m.in. brak oznakowania kart do głosowania, niewłaściwe przechowywanie kart i błędy w liczeniu głosów.
NSA wyraźnie zaznaczył, że nieprawidłowości te mogły mieć wpływ na wynik wyboru dyrektora szkoły, dlatego konieczne jest rozpisanie nowego konkursu i ponowne wyłonienie składu komisji konkursowej.