W projekcie zmian w ustawie o elektromobilności, przyjętym wczoraj przez rząd, określono minimalny docelowy poziom udziału nisko- i zeroemisyjnych pojazdów w całkowitej liczbie pojazdów objętych zamówieniami publicznymi. 24 proc. wszystkich zamawiających w Polsce stanowią jednostki organizacyjne administracji samorządowej.
Zmiany wynikają z unijnej dyrektywy w sprawie promowania ekologicznie czystych i energooszczędnych pojazdów transportu drogowego.
Ponadto w projekcie doprecyzowane zostały zasady tworzenia stref czystego transportu. Chodzi m.in. o możliwość ustanawiania ich we wszystkich gminach, niezależnie od liczby mieszkańców. W związku z tym wprowadzone zostaną specjalne oznaczenia dla pojazdów uprawnionych do poruszania się w obrębie stref. Przepisy w sprawie tworzenia SCT mają być uelastycznione, a gminy będą miały większą swobodę w ich kształtowaniu.
Pozostało
75%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama