Mniej pieniędzy i mniej projektów. Warszawski samorząd przedstawił plany inwestycyjne na ten rok. Do grudnia będzie prowadzonych prawie 230 projektów.

Kontynuowana będzie budowa centralnego odcinka drugiej linii metra. Wiosną rozpocznie się przebudowa Bulwarów Wiślanych. Z kolei drogowcy zapowiadają oddanie do użytku części południowej obwodnicy Warszawy od węzła w Konotopie do ulicy Puławskiej.

Miasto ma mniej pieniędzy na remonty i modernizację ulic. Szefowa Zarządu Dróg Miejskich Grażyna Lendzion zapowiada, że cięcia dotknęły między innymi modernizację sygnalizacji świetlnej. Na ten rok zaplanowano budowę nowej sygnalizacji tylko na ulicy Emilii Plater. Z powodu pustej kasy na rok 2014 przesunięto modernizację oświetlenia w ciągu ulic Wiertniczej i Przyczółkowej.

Spore utrudnienia czekają mieszkańców Warszawy, który korzystają z transportu szynowego. Tramwaje Warszawskie zapowiadają na ten rok modernizację kilku odcinków torowisk. Chodzi między innymi o remonty w Alejach Jerozolimskich, Alei Jana Pawła II oraz na torowisku przy ulicy ks. J. Popiełuszki.

Jednak Robert Grzywacz z Tramwajów Warszawskich zapewnia, że terminy prac zostały tak wybrane, żeby warszawiacy w najmniejszym stopniu odczuli utrudnienia. Krótkie remonty zaplanowano na weekend majowy, natomiast dłuższe prace będą prowadzone w czasie letnich wakacji.

W tym roku rozpoczną się dwa remonty, które dadzą się we znaki mieszkańcom miasta. Zamknięty zostanie most Grota - Roweckiego. Modernizacja czeka też estakady na Moście Łazienkowskim. Co więcej, w czasie przerwy wakacyjnej kolejarze chcą częściowo zamknąć Most Średnicowy.

Jak mówi Jan Telecki z Polskich Linii Kolejowych, remont będzie podzielony na dwa etapy. W tym roku zostaną zmodernizowane tory podmiejskie, w przyszłym - dalekobieżne. Kolejarze czekają na pieniądze, które pozwolą sfinansować impregnację mostu. Ma ona chronić konstrukcję przed korozją.

Remont Mostu Średnicowego spowoduje, że pociągi będą mogły jeździć w tym rejonie o co najmniej kilkanaście kilometrów na godzinę szybciej. Kolejarze chcą też zmodernizować kilka innych odcinków torów przebiegających przez stolicę.