statystyki

W relacjach z biznesem liczy się zaufanie

autor: Robert Kościuk22.05.2019, 20:00
Samorządy nie powinny zamykać się we własnych strukturach, ponieważ to hamuje rozwój.

Samorządy nie powinny zamykać się we własnych strukturach, ponieważ to hamuje rozwój.źródło: ShutterStock

Cele przedsiębiorców i samorządów są po części zbieżne. Obu stronom zależy, by miasta były przyjaznym miejscem do życia, w szczególności dla osób młodych.

S a morządy powinny wspierać firmy, szczególnie dziś, gdy jednym z największych problemów lokalnych społeczności jest brak pracy. Staramy się być urzędem otwartym dla przedsiębiorców i w miarę możliwości usprawniać obsługę firm oraz wspierać je koncepcyjnie. Z perspektywy przedsiębiorcy mogę stwierdzić, że najważniejsze w komunikacji na linii firma – urząd jest wzajemne zaufanie.

Bez partnerów nie ma sukcesu

Samorząd powinien dostrzegać szansę, jaką niesie rozwój przedsiębiorstw na terenie miast i wsi. Reprezentanci firm powinni być traktowani jak uczciwi partnerzy w działaniach, które w konsekwencji wpływają na zwiększenie zatrudnienia oraz poprawę bytu i samozadowolenia mieszkańców.

Skoro miarą stopnia rozwoju miast jest poziom życia mieszkańców, powinniśmy jako samorząd nie tylko dawać przestrzeń do inwestowania i tworzenia nowych miejsc pracy, ale i udostępniać odpowiednie warunki ku temu. Na czynniki te składają się przede wszystkim narzędzia, wsparcie w planowaniu oraz stworzenie odpowiednich miejsc do rozwoju firm.

Na zainteresowanie inwestorów miastem duży wpływ ma także wizerunek regionu i kapitał ludzki, dlatego tuż obok rozwijania stref inwestycyjnych oraz wprowadzania ulg dla przedsiębiorców warto inwestować w zrównoważony rozwój ukierunkowany na przychylność w działaniu oraz wzajemną komunikację. Samo rządy powinny równolegle inwestować we wszystkie sfery funkcjonowania miast – od turystyki po transport – mając na uwadze to, że są one ważną składową całościowego wizerunku, którym zachęcają przedsiębiorców do działania na ich terenie .


Pozostało jeszcze 53% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane