statystyki

Samorząd. Nie obędzie się bez zmian w regulaminie wynagradzania

autor: Leszek Jaworski15.06.2018, 16:00
Określając regulamin, trzeba pamiętać, że powinien on być na tyle szczegółowy, aby na podstawie jego przepisów można było ustalić warunki umów o pracę poszczególnych pracowników.

Określając regulamin, trzeba pamiętać, że powinien on być na tyle szczegółowy, aby na podstawie jego przepisów można było ustalić warunki umów o pracę poszczególnych pracowników.źródło: ShutterStock

Z wejściem w życie nowego rozporządzenia płacowego wiąże się ważny obowiązek. Pracodawcy samorządowi muszą do niego dostosować wewnętrzne dokumenty i poinformować pracowników z odpowiednim wyprzedzeniem.

Podstawą do wydania regulaminu wynagrodzenia jest art. 39 ustawy o pracownikach samorządowych (dalej: u.p.s.). Zdaniem mecenasa Bartosza Góry, jeżeli w stosownym zarządzeniu jedyną podstawą prawną będzie ww. przepis, to zmiana regulaminu wynagradzania w związku z wejściem w życie nowego rozporządzenia płacowego nie będzie wymagana. Zasadna będzie jedynie nowelizacja regulaminu i ujęcie w nim nowych stanowisk, które nie były uprzednio wykazane.

Zależy od przywołania

– Niewątpliwe jednak część zarządzeń w swojej podstawie prawnej powoływać mogła się na rozporządzenie Rady Ministrów z 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych. W takiej sytuacji konieczne będzie wydanie nowego zarządzenia, a to z powodu utarty mocy obowiązującej dotychczasowego rozporządzenia Rady Ministrów.


Pozostało jeszcze 85% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane