statystyki

Gmina na większość stanowisk musi ogłaszać nabory

autor: AR16.08.2017, 07:45; Aktualizacja: 16.08.2017, 09:13
Ogłoszenie o wolnym stanowisku oraz o naborze kandydatów na to stanowisko umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej.

Ogłoszenie o wolnym stanowisku oraz o naborze kandydatów na to stanowisko umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej.źródło: ShutterStock

Burmistrz miasta chciałby zwiększyć zatrudnienie na kilku stanowiskach. Czy w niektórych przypadkach może zrezygnować z konkursu?

Bartosz Bator adwokat z kancelarii adwokackiej BBP

Bartosz Bator adwokat z kancelarii adwokackiej BBP

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Tak, ale w bardzo ograniczonym zakresie. Zgodnie z art. 11 ustawy o pracownikach samorządowych nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze, jest otwarty i konkurencyjny. Zatem co do zasady nie ma możliwości, by zatrudnić kogoś po cichu, bez przeprowadzania oficjalnej procedury. Problemem jednak jest to, że ustawa nie określa precyzyjnie, jakie wymagania należy stawiać urzędnikom. Mówi tylko, że trzeba przeprowadzić nabór. A to, jakie będą w nim wymagania, jest już kwestią szefa urzędu.


Pozostało jeszcze 62% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane