statystyki

Pracodawcy delegujący do Polski pod okiem PIP

autor: Urszula Mirowska-Łoskot09.06.2016, 07:25; Aktualizacja: 30.06.2016, 13:15
Biuro legislacyjne Senatu przygotowało do ustawy listę kilku poprawek.

Biuro legislacyjne Senatu przygotowało do ustawy listę kilku poprawek.źródło: ShutterStock

Państwowa Inspekcja Pracy będzie prowadzić w języku polskim – i co najmniej jednym innym języku oficjalnym UE – stronę internetową, na której będą opisane warunki zatrudnienia i przepisy prawne dotyczące pracowników delegowanych na terytorium Polski. Tak wynika z ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług, którą z poprawkami przyjął wczoraj Senat.

Wdraża ona unijną dyrektywę. Jej celem jest zwiększenie efektywności egzekwowania minimalnych warunków zatrudnienia w państwie członkowskim, w którym delegowany pracownik ma wykonywać obowiązki. Ustawa wskazuje, że pracodawca delegujący do naszego kraju podwładnego będzie musiał zapewnić mu odpowiednie warunki zatrudnienia. Dotyczą one m.in. norm i wymiaru czasu pracy oraz urlopu wypoczynkowego, minimalnego wynagrodzenia za pracę, bezpieczeństwa i higieny pracy.


Pozostało jeszcze 60% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane