statystyki

Do rejestracji w urzędzie pracy też trzeba się przygotować. Zobacz, jak to dobrze zrobić

autor: Karolina Topolska25.11.2014, 07:30; Aktualizacja: 25.11.2014, 07:34
Czy wpis do ewidencji zależy od rodzaju pracy?

Czy wpis do ewidencji zależy od rodzaju pracy?źródło: ShutterStock

Osoba, która chce się wpisać do ewidencji w pośredniaku, powinna pamiętać o odpowiednich danych i dokumentach potwierdzających zatrudnienie i kwalifikacje.

Czy można się zarejestrować w dwóch urzędach?

Pani Magdalena jest zameldowana na pobyt stały w Gdyni, ale od roku mieszka w Szczecinie, gdzie ma meldunek czasowy. Po stracie pracy w wyniku redukcji wybiera się do urzędu pracy, by zarejestrować się jako bezrobotna. Chciałaby uzyskać taki status w pośredniakach w obu miastach i zastanawia się, czy jest to możliwe?

Nie można nabyć statusu bezrobotnego w dwóch powiatowych urzędach pracy jednocześnie. Przy rejestracji w pośredniaku klient musi złożyć oświadczenie, że nie jest zarejestrowany jako bezrobotny w innym powiatowym urzędzie pracy. Pośredniak ma także obowiązek przed rejestracją danej osoby jako bezrobotnej sprawdzić w rejestrze centralnym udostępnianym przez ministra pracy, czy nie widnieje ona w innym powiatowym urzędzie pracy. Możliwe jest wpisanie się do ewidencji dwóch różnych powiatowych urzędów pracy jako osoba poszukująca pracy, ale nie mogą tego zrobić bezrobotni, a np. zatrudnieni osiągający przychody z najmu lub renty albo właściciele gospodarstw rolnych powyżej 2 ha przeliczeniowych.

Podstawa prawna


Pozostało jeszcze 86% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane