Jednocześnie - jak ostrzegł Urząd - przedsiębiorcy wprowadzani są w błąd, że wystawienie Karty w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów kosztuje więcej niż usługa oferowana w promocji. Ponadto przedsiębiorcy informowani są o rzekomych karach, które może nałożyć Urząd za brak Karty.
Karta przedstawiana jest także jako obowiązkowy dokument wprowadzony na mocy przepisów ustawy o prawach konsumenta.
UOKiK podkreślił, że ustawa o prawach konsumenta nie nakłada obowiązku posiadania Karty Ochrony Praw Konsumenta, ani jakiegokolwiek innego dokumentu potwierdzającego dostosowanie się do przepisów, w szczególności wystawianego przez UOKiK.
"W przypadku oferowania takiej usługi zawsze należy sprawdzić wiarygodność dzwoniącej osoby, przedstawianych ofert, a w przypadku wątpliwości zawiadomić odpowiednie instytucje – Policję lub Prokuraturę" - wskazał UOKiK.