Kupiłam córce podręczniki szkolne. Po powrocie do domu okazało się, że kupiłam złą książkę do geografii. Czy mogę się domagać, aby sprzedawca przyjął zwrot omyłkowo kupionego przeze mnie towaru i oddał mi pieniądze?
Chcę zareklamować uszkodzone podręczniki, które wczoraj kupiłam w księgarni. Zgubiłam jednak paragon. Czy muszę go mieć, składając reklamację?
Książki do szkoły dla moich dzieci kupiłam w promocji. Część z nich miała jednak wady, bo brakowało w nich kilku kartek. Sprzedawca powiedział, że nie przyjmie mojej reklamacji, bo towar kupiłam po cenach promocyjnych. Czy sklep może na tej podstawie odmówić przyjęcia zwrotu wadliwego towaru?
Kupiłam używane książki. Sprzedawca obniżył ich cenę dlatego, że były trochę zniszczone. Po powrocie do domu córka stwierdziła jednak, że nie jest w stanie się z nich uczyć. Czy mogę złożyć reklamację?
Kupiłam książki szkolne w jednej z dużych sieci handlowych. Chciałam je zareklamować, bo kilka stron było źle wydrukowanych. W salonie dowiedziałam się, że muszę zapłacić za rozpatrzenie mojej reklamacji. Czy jest to zgodne z prawem?
Chciałem złożyć reklamację w księgarni. Sprzedawczyni poinformowała mnie, że nie przyjmują zwrotów, a na potwierdzenie swoich słów wskazała na tabliczkę z napisem: „Po odejściu od kasy reklamacja nie będzie uwzględniona”. Czy sklep może w taki sposób zwalniać się z odpowiedzialności za wadliwy towar?
Nabyłem podręczniki w księgarni internetowej. Przesyłka jednak nie nadeszła do tej pory, mimo że sprzedawca twierdzi, że ją wysłał kurierem już 35 dni temu. Czy w takiej sytuacji mogę się domagać rekompensaty od firmy kurierskiej?
Po kupnie używanych podręczników okazało się, że cztery z nich nie mają wielu stron. Czy na tej podstawie mogę je reklamować u sprzedającego?
To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Kiedy można zwrócić kupione podręczniki.
W pełnej wersji artykułu znajdziesz odpowiedzi na WSZYSTKIE powyższe pytania.