Posiadacz karty płatniczej ma obowiązek zgłosić bankowi niezgodności, jakie zauważył przy dokonywaniu płatności przy jej użyciu. W razie zaniechania tego obowiązku dochodzenie należności od banku będzie utrudnione.
Niedawno otrzymałem nową kartę kredytową, niestety zgubiłem portfel wraz dokumentami umożliwiającymi jej użycie. Przed zastrzeżeniem karty znikła z niej spora suma. Czy otrzymam jej zwrotu z banku?
Syn czytelnika przebywa na urlopie poza granicami kraju. Zabrał ze sobą karty płatnicze i kredytowe, których nie może teraz znaleźć. Czy w razie kradzieży karty podczas pobytu za granicą musi zgłosić ją jeszcze przed powrotem do kraju?
Bank błędnie naliczył mi prowizję za prowadzenie rachunku. Złożyłem reklamację, jednak bank odmówił mi jej uwzględnienia, twierdząc, że doszło do zmiany w tabeli opłat i prowizji, które są wiążące. Czy mogę zwrócić się do arbitra bankowego?
Po powrocie z wakacji otrzymałam wyciąg z karty kredytowej. Wśród znacznej liczby operacji płatniczych znalazłam i takie, które nie zostały przeze mnie dokonane. Czy mogę podważyć zasadność tych transakcji?
Zgubiłam kartę płatniczą i zgłosiłam to bankowi. Bank odmówił anulowania transakcji dokonanych tą kartą, twierdząc, że ktoś, używając mojej karty, potwierdził transakcję, podając PIN. Czy bank miał do tego prawo?
Po wypłacie pieniędzy z bankomatu okazało się, że wypłacona kwota nie zgadza się z żądaną przez czytelnika. Czy za błędy te odpowiada bank?
To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej:
W pełnej wersji artykułu znajdziesz odpowiedzi na WSZYSTKIE pytania.
Pozostało
80%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama