Złe formularze
Ustalony dochód
Konsekwencje pomyłek
Błędy można poprawić, składając korektę albo zmieniając niewłaściwe dane na złożonym już zeznaniu
● Część podatników korzystających z ulg zapomina lub nie wie, że muszą wypełnić załączniki PIT/O i/lub PIT/D, następnie wyliczone z nich kwoty przenieść do podstawowych formularzy PIT-36 lub PIT-37.
● Błędów rachunkowych można się ustrzec, po prostu uważnie dokonując wszelkich obliczeń i sprawdzając je – nawet kilka razy.
● Podatnicy często się mylą przy przenoszeniu do PIT danych z informacji o dochodach, zaliczkach itp., które otrzymują od pracodawców. W tym wypadku należy również dokładnie sprawdzać wszelkie dane.
● Podatnicy źle ustalają dochód – dochód to różnica między przychodem a kosztami uzyskania przychodu. Podatnicy często mylą się w odejmowaniu – i na te obliczenia trzeba bardzo uważać i nawet kilka razy je sprawdzić.
● Dosyć często podatnicy decydują się na skorzystanie z ulgi, mimo że nie mają rachunków, faktur ani dowodów wpłaty na konto potwierdzających poniesienie wydatku na cel objęty ulgą. Należy zbierać ww. dokumenty i przechowywać przez następne 5 lat.
Źródło: IS z Warszawy