W najbliższą sobotę w godz. 10–16 notariusze będą – przez telefon oraz za pośrednictwem mediów społecznościowych – udzielać bezpłatnych informacji prawnych.

Tegoroczna, 12. edycja Dnia Otwartego Notariatu odbywa się pod hasłem „Porozmawiaj z notariuszem, jak zadbać o swój majątek. Bo warto zaufać profesjonaliście”. Rejenci będą doradzać we wszystkich sprawach, jakie na co dzień można załatwić w kancelarii notarialnej.
– Notariusza kojarzymy zazwyczaj z czynnościami, które wymagają formy aktu notarialnego, jak np. kupno i sprzedaż nieruchomości. Tymczasem dla wielu spraw nawet jeśli nie trzeba, to zdecydowanie warto rozważyć konsultację z notariuszem i formę aktu notarialnego – np. dla testamentu, umowy pożyczki, umowy działu spadku czy umowy podziału majątku wspólnego po rozwodzie. Notariusz pomoże nam lepiej zabezpieczyć nasz majątek oraz uchroni przed negatywnymi konsekwencjami podejmowanych decyzji prawnych – wyjaśnia Małgorzata Muszalska, ogólnopolski koordynator DON.
Notariuszom w czasie wydarzenia towarzyszyć będą eksperci Biura Rzecznika Finansowego, którzy odpowiedzą na pytania dotyczące finansów osobistych i ubezpieczeń.
Ponad 300 notariuszy z całej Polski będzie odpowiadać na pytania na czacie i w trakcie streamingu – na facebookowym profilu Porozmawiaj z Notariuszem oraz telefonicznie pod numerami:
Białystok: 85 688 11 54
Gdańsk: 58 727 01 00
Katowice: 32 441 86 84
Kraków: 12 442 99 99
Lublin: 81 475 47 54
Łódź: 42 233 41 10
Poznań: 61 669 81 89
Rzeszów: 17 283 25 23
Szczecin: 91 443 51 12
Warszawa: 22 100 83 00
Wrocław: 71 716 22 29
Kontakt z ekspertami z Biura Rzecznika Finansowego: 22 102 10 09
Celem Dnia Otwartego Notariatu, który jest organizowany od 2010 r. przez Krajową Radę Notarialną we współpracy z izbami notarialnymi, jest edukacja prawna. – Notariusze za jedno z ważniejszych swoich zadań uznają edukowanie społeczeństwa w zakresie tych obszarów prawa, które należą do ich kompetencji, jak i szerokie informowanie o katalogu umów i czynności notarialnych, które będą odpowiednie dla realizacji celów zakładanych przez klientów kancelarii – wskazuje Szymon Kołodziej, rzecznik prasowy KRN. ©℗