Sukces "Wiedźmina 3" pobudził polski rynek gier. Zagraniczni inwestorzy coraz chętniej interesują się Polską

autor: Jakub Styczyński03.11.2015, 07:19; Aktualizacja: 03.11.2015, 08:38
Wiedźmin 3

Pięć nagród Złotego Joysticka, porównywalnych z Oscarami w świecie filmu, dla gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” to najlepszy dowód, że produkcja ta była naszym eksportowym hitem w 2015 r.źródło: Materiały Prasowe

Ostatnie sukcesy polskich twórców gier sprawiły, że zagraniczni inwestorzy zaczynają się interesować wszystkim, co dzieje się na naszym rynku konsol. A dzieje się coraz więcej. I coraz lepiej

Pięć nagród Złotego Joysticka, porównywalnych z Oscarami w świecie filmu, dla gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” to najlepszy dowód, że produkcja ta była naszym eksportowym hitem w 2015 r. – Gra była na topie w tym roku, cały świat o niej wiedział i ta nagroda jest jedynie potwierdzeniem jej wysokiego statusu – komentuje Marcin Kosman, marketing manager CDP.pl i autor książki „Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych”. Gra była tworzona przez 3,5 roku, w sześć tygodni sprzedano 6 mln jej kopii, dając zarobić producentowi – firmie CD Projekt RED – 236 mln zł, i to bez zysków z dodatków do gry, które również cieszą się dużą popularnością.

Szybkie tempo wzrostu

Szybkie tempo wzrostu

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

– Najlepszy tydzień sprzedaży PlayStation 4 to zasługa premiery „Wiedźmina 3” – mówi Maciej Kmiołek, dyrektor ds. marketingu Sony Computer Entertainment Polska. Branżowe recenzje Wiedźmina były bardzo pozytywne na całym świecie. Należy jednak pamiętać, że jego jakość nie pojawiła się znikąd. – Za tym sukcesem stała wieloletnia praca, zbieranie doświadczenia i to teraz procentuje – przekonuje Kosman. Niemniej duża skala produkcji, znacznie większa niż w przypadku poprzednich części, zaskoczyła niejednego specjalistę z branży. – To gigantyczna produkcja, wielokrotnie przewyższająca niejeden drogi film kinowy – ocenia Tomek Świeściak z Microsoft Polska i dodaje, że w wielu przypadkach zyski ze sprzedaży gier są znacznie wyższe niż ze sprzedaży biletów na filmy, co kilka lat temu było nie do pomyślenia. – Ktoś, kto zainwestował w produkcję „Wiedźmina”, może być bardzo usatysfakcjonowany finansowo – dodaje.


Pozostało 33% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane