statystyki

Sukces "Wiedźmina 3" pobudził polski rynek gier. Zagraniczni inwestorzy coraz chętniej interesują się Polską

autor: Jakub Styczyński03.11.2015, 07:19; Aktualizacja: 03.11.2015, 08:38
Wiedźmin 3

Pięć nagród Złotego Joysticka, porównywalnych z Oscarami w świecie filmu, dla gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” to najlepszy dowód, że produkcja ta była naszym eksportowym hitem w 2015 r.źródło: Materiały Prasowe

Ostatnie sukcesy polskich twórców gier sprawiły, że zagraniczni inwestorzy zaczynają się interesować wszystkim, co dzieje się na naszym rynku konsol. A dzieje się coraz więcej. I coraz lepiej

Pięć nagród Złotego Joysticka, porównywalnych z Oscarami w świecie filmu, dla gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” to najlepszy dowód, że produkcja ta była naszym eksportowym hitem w 2015 r. – Gra była na topie w tym roku, cały świat o niej wiedział i ta nagroda jest jedynie potwierdzeniem jej wysokiego statusu – komentuje Marcin Kosman, marketing manager CDP.pl i autor książki „Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych”. Gra była tworzona przez 3,5 roku, w sześć tygodni sprzedano 6 mln jej kopii, dając zarobić producentowi – firmie CD Projekt RED – 236 mln zł, i to bez zysków z dodatków do gry, które również cieszą się dużą popularnością.

Szybkie tempo wzrostu

Szybkie tempo wzrostu

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

– Najlepszy tydzień sprzedaży PlayStation 4 to zasługa premiery „Wiedźmina 3” – mówi Maciej Kmiołek, dyrektor ds. marketingu Sony Computer Entertainment Polska. Branżowe recenzje Wiedźmina były bardzo pozytywne na całym świecie. Należy jednak pamiętać, że jego jakość nie pojawiła się znikąd. – Za tym sukcesem stała wieloletnia praca, zbieranie doświadczenia i to teraz procentuje – przekonuje Kosman. Niemniej duża skala produkcji, znacznie większa niż w przypadku poprzednich części, zaskoczyła niejednego specjalistę z branży. – To gigantyczna produkcja, wielokrotnie przewyższająca niejeden drogi film kinowy – ocenia Tomek Świeściak z Microsoft Polska i dodaje, że w wielu przypadkach zyski ze sprzedaży gier są znacznie wyższe niż ze sprzedaży biletów na filmy, co kilka lat temu było nie do pomyślenia. – Ktoś, kto zainwestował w produkcję „Wiedźmina”, może być bardzo usatysfakcjonowany finansowo – dodaje.


Pozostało jeszcze 33% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane