Komputronik planuje sprzedaż nowych kategorii urządzeń, m.in. tabletów i smartfonów pod własną marką California Access, poinformował agencję ISBnews prezes spółki Wojciech Buczkowski. Ocenia, że sprzedażową gwiazdą przyszłego roku będą smartfony.

„W naszym portfelu znajduje się marka California Access, która powstała już pod koniec lat 80-tych. Nowe kategorie urządzeń, m.in. tablety, czy smartfony oraz szereg innych urządzeń z grupy akcesoria i peryferia będą najprawdopodobnie wprowadzane pod tym brandem już od nowego sezonu wiosennego" – powiedział ISBnews Buczkowski.

Wskazał, że obecnie firma jest na etapie kompletowania palety dostawców wytwarzających urządzenia na Dalekim Wschodzie, głównie w Chinach. W jego ocenie gwiazdą sprzedaży przyszłego roku będą smartfony.

„Tutaj nie ma wątpliwości. Nie możemy wykluczyć, że w naszej firmie wartość sprzedanych smartfonów w 2014 roku będzie nawet większa niż notebooków. Jedynym ryzykiem byłby 'potop' bardzo tanich smartfonów, czego wykluczyć również nie możemy, bo już w tym roku widzimy tanie smartfony za ok. 300 zł, które cieszą się ogromnym popytem, szczególnie wśród młodszych odbiorców" – dodał prezes Komputronika.

Komputronik, dystrybutor sprzętu IT, jest notowany na GPW od 2007 roku. Spółka wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Komputronik, do której należy również Benchmark Sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o. W roku finansowym 2012/2013 (tj. 1 kwietnia 2012 - 31 marca 2013) Komputronik miał 1.245 mln zł skonsolidowanych przychodów.