Jak dowiedziała się Agencja Informacyjna Newseria, 10-calowy tablet MediaPad ma być dostępny u jednego z polskich operatorów oferujących LTE na przełomie marca i kwietnia. Rozmowy w sprawie wprowadzenia na polski rynek nowego smartfonu jeszcze trwają.
Jak przekonuje Dariusz Marnic z firmy Huawei Polska, nowy smartfon Ascend P2, który został zaprezentowany na targach Mobile World Congress w Barcelonie, będzie technologicznym przełomem pod względem szybkości poruszania się w sieci i pobierania danych.
– Wyposażyliśmy go w opracowany przez naszych inżynierów procesor K3V2 Hisillicon, czterordzeniowy procesor 1,5 GHz – wyjaśnia Marnic w rozmowie z Newserią. – Dzięki temu możliwa jest obsługa LTE, technologia IV generacji, czyli pobierania danych z prędkością do 150 Mbps. Dlatego też aplikacje, pobieranie danych, surfowanie w internecie będą naprawdę błyskawiczne. To jest nowa jakość jeśli chodzi o technologię.
Aktualnie Huawei prowadzi rozmowy z partnerami biznesowymi dotyczące wprowadzenia tego urządzenia. Jego zaletami mają być oprócz szybkiego surfowania po internecie także czytelny wyświetlacz, mocny procesor i obsługa technologii LTE.
Koncern wprowadza także na rynek nowy tablet. Nie po raz pierwszy – w ubiegłym roku zadebiutował w Polsce MediaPad z 7 calowym ekranem, dostępny dla klientów u jednego z operatorów. Nowy będzie miał ekran większy o 3 cale.
– To jednak nie jest najciekawsza rzecz jeśli chodzi o MediaPad – przede wszystkim zachwyca prędkość, z jaką wysyła i odbiera dane – przekonuje Dariusz Marnic. – Na najbliższe miesiące przewidujemy premierę dwóch ekscytujących produktów: smartfona Ascend P2 i Mediapada 10 FHD, które obsługują LTE kategorii IV, dzięki czemu możemy śmiało powiedzieć, że korzystanie z nowych multimediów nabiera nowej jakości.
W tej chwili finalizowane są rozmowy z jednym z operatorów, który na polskim rynku oferuje usługi LTE.
Zwiększona ekspansja w Polsce
Firma Huawei to chiński producent sprzętu telekomunikacyjnego i informatycznego. Założony w 1988 r. koncern jest na trzecim miejscu na świecie pod względem produkcji urządzeń telekomunikacyjnych – według badań agencji IDC. Marka jest kojarzona głównie ze sprzętem takim jak modemy i routery. W ubiegłym roku wśród 150 milionów sprzedanych urządzeń większość stanowił właśnie sprzęt służący do transmisji danych. Jednak stopniowo firma rozwija także produkcję smartfonów i tabletów. Ich udział w całości sprzedanych produktów dynamicznie się zwiększa.
– Rok do roku to jest kilkudziesięcioprocentowy wzrost. W zeszłym roku sprzedaliśmy ponad 33 mln smartfonów na rynku globalnym – mówi Marnic. – Nie ukrywam, że w tym roku mamy jeszcze większy apetyt i myślę, że z obecnym portfolio, z nowymi premierami będzie to możliwe, ponieważ zainteresowanie klientów, odbiorców oraz wizytujących targi w Barcelonie jest ogromne.
Choć firma jest bardziej znana w innych krajach niż w Polsce, to planuje mocniej zaangażować się w działania na tym rynku. Celem jest, by także w tutaj znaleźć się wśród trzech największych dostawców sprzętu telekomunikacyjnego. Planowane wypuszczenie na rynek nowych smartfonów i tabletów ma temu właśnie służyć.