Zaledwie tydzień po tym jak na konferencji Google I/O zaprezentowano Google Glass, japoński producent aparatów fotograficznych Olympus zaprezentował swój prototyp okularów augmented reality.

MEG4.0 - tak nazywa się najnowszy gadżet Olympusa. Okulary będą wyposażone w wyświetlacze QVGA o rozdzielczości 320 na 240, który będzie łączyć się ze smartfonem za pomocą technologii Bluetooth. "Własna technologia optyczna" firmy, ma sprawić, że obszar zajmowany przez wyświetlacz nie będzie całkowicie przesłaniał świata zewnętrznego. W okulary wbudowano także akcelerometr, dzięki czemu sprzęt ma wykrywać pozycję głowy użytkownika. Wbudowana bateria ma zapewnić maksymalnie 8 godzin działania w trybie oszczędzania energii, w którym obraz widoczny będzie co trzy minuty przez 15 sekund - informuje theverge.com.

To nie pierwszy tego typu projekt Olympusa. Pierwsze próby Japończycy podejmowali już w 2005 roku.