"Wyścigi 'Gravity Rider' oparte są na znanej i bardzo popularnej mechanice podanej w atrakcyjnej oprawie wizualnej i dopracowanej rozgrywce. Jest to z pewnością jeden z głównych powodów popularności na całym świecie - gra doskonale radzi sobie zarówno na platformie iOS, jak i Android. W weekend otwarcia gra trafiła do 1 mln graczy, dzisiaj są to już blisko 2 mln ściągnięć na koncie. W szczycie gra zdobyła 3. pozycję na platformie iOS w Chinach - drugim najważniejszym dla nas rynku po Stanach Zjednoczonych. Najlepsze gry tego gatunku mają już na koncie setki milionów pobrań. Chcemy aby 'Gravity Rider' znalazł się w czołówce tego zestawienia" - powiedział ISBnews Kościelny.
Podkreślił, że Vivid Games jest bardzo zadowolony z metryk użytkowych oraz monetyzacji reklamowej - na której w głównej mierze opiera się Gravity Rider. Wpływy z tego rodzaju monetyzacji nie są widoczne w żadnych rankingach pokazujących dochodowość gry, rankingi takie pokazują wyłącznie wpływy z mikropłatności, zaznaczył prezes.
Pierwsza aktualizacja trafi do graczy już 1 października, kolejne aktualizacje będą trafiać do graczy w mniej więcej miesięcznych odstępach.
"W zależności od naszego zaangażowania, umowy wydawnicze zapewniają nam co najmniej 50% przychodów ze sprzedaży po odliczeniu wszystkich poniesionych kosztów. W przypadku 'Gravity Rider' przez prawie rok byliśmy mocno zaangażowani w produkcję i przygotowanie tytułu do globalnej premiery. Nasza współpraca ze studiem Fontes - producentem 'Gravity Rider' - jest doskonałą realizacją w ramach programu wydawniczego, która na pewno pomoże nam pozyskiwać więcej wartościowych produktów w przyszłości" - stwierdził Kościelny.
Dodał, że "Space Pioneer" jest najlepiej ocenianą grą w historii spółki, która miała bardzo udaną premierę i była szeroko promowana w obu sklepach. „Metryki Space Pioneer, od daty premiery wzrosły znacząco, blisko 3-krotnie. Pracujemy nad rozwojem produktu, każdego miesiąca trafiają do graczy nowe aktualizacje wprowadzające nowe tryby, przeciwników, bronie i wiele innych mających wpływ na metryki" - wymienił prezes Vivid.
Z kolei jeśli chodzi o "Mayhem Combat", to o ile jest zadowolony z samej premiery, to pomimo dobrych ocen graczy aktualne metryki użytkowe i monetyzacyjne nie są dla spółki satysfakcjonujące.
"Zespół produkcyjny na bieżąco wprowadza wiele modyfikacji, które mają za zadanie zmienić te metryki. Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby definitywnie oceniać i decydować o jego przyszłości, jednak co do zasady będziemy skupiać się i inwestować tylko w ten z produktów w portfolio, które przynoszą nam najwyższe przychody" - podsumował Kościelny.
Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit "Real Boxing". Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.